Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در دنياي امروزه، استفاده از انواع تجهيزات الکتريکي به طور چشمگيري افزايش يافته است. در اين ميان بحث حفاظت از اين دستگاه‌ها از جمله سرج ارستر، انکودر و دستگاه استابلايزر هم اهميت زيادي پيدا مي‌کند.

معرفي سرج ارستر، انکودر و دستگاه استابلايزر و کاربردش در صنعت 

با توجه به اهميت حفاظت از دستگاه‌ها و تجهيزات الکتريکي که براي نمونه در سيستم بانک‌ها، که مراکز داده‌هاي حساس هستند و يا اماکن ديگري نظير اين‌ها، به کار برده مي‌شوند؛ نياز به عبور جريان و ولتاژ برق مطمئن احساس مي‌شود تا دچار آسيب‌هاي ناگهاني بر اثر برخورد صاعقه که ايجادکننده ولتاژهاي سرج هستند و يا عمليات سوئيچينگي که در سيستم‌هاي الکتريکي عظيم به وجود مي‌آيند، نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اثر برخورد صاعقه به ساختمان، حجم بالايي از انرژي در يک لحظه خيلي کوتاه تخليه شده و در ساختمان نفوذ کرده و باعث ايجاد خسارات شديدي مي‌شوند. بنابراين به منظور حفاظت داخلي (ثانويه) در مقابل اضافه ولتاژها، بايد از سرج ارستر، استفاده کرد.

سرج ارستر وسيله‌اي است که در مقابل اضافه ولتاژهاي در حد معمول، مقاومت بسيار بالا همانند يک عايق، از خود نشان داده و در برابر اضافه ولتاژهاي آني مقاومت بسيار کمي از خود بروز مي‌دهد. اين عمليات سرج ارستر، باعث هدايت ولتاژ و جريان‌هاي اضافي ناشي از رعد و برق به زمين مي‌شود.

دسته بندي سرج ارستر:

سرج ارستر کلاس B  يا کلاس 1سرج ارستر کلاس C  يا کلاس 2سرج ارستر کلاس B+C  يا کلاس  2+1سرج ارستر کلاس  Dسرج ارستر ديتا و مخابراتيسرج ارستر فتوولتاييک

بهتر است سرج ارستري را انتخاب کرد که با کمترين درجه، بيشترين دامنه حفاظتي را براي ايزولاسيون فراهم کند زيرا با توجه به اهميت بالاي حفاظت داخلي (ثانويه) و سرج ارستر انتخاب شده، با خريد ارستر با بالاترين درجه، اگر چه توانايي بيشتر اين محصول را در نجات دستگاه قدرتي نشان مي‌دهد اما دامنه حفاظتي براي ضربه گيري، کاهش مي‌يابد.

مشاهده کامل محصولات ارستر و سرج ارستر

انواع انکودر

انکودر يکي از تجهيزات الکتريکي است که در کارخانجات بزرگي مانند کارخانه‌هاي نساجي، چاپ، توليد کاشي و سراميک، برش چوب و CNC، فولاد و سيمان و ماشين‌آلات صنعتي و همچنين براي انواع پروژه‌هاي تحقيقاتي نيز استفاده مي‌شود.

در واقع ، انکودر وسيله‌اي است که قادر به تبديل سيگنال مکانيکي (خطي و دوراني) به سيگنال الکتريکي و وديجيتال 0 يا 1 را دارا بوده که هر نوع از انکودر (اينکودر) از لحاظ مدار داخلي به انواع مختلفي تقسيم بندي مي‌شود:

انکودر افزايشي قابل پروگرام بدون نياز به سخت افزارانکودر مطلقانکودر خطيانکودر نوريانکودر مغناطيسي

از جمله برند‌هاي قابل ارائه انواع انکودر مي‌توان به انکودر Hohner، انکودر  Eltra، انکودر  Sick و انکودر  Tamagawa اشاره کرد. شرکت پيمان الکتريک، تامين و ارائه انواع انکودرهاي اروپايي را در ايران انجام مي‌دهد.

شايان ذکر است که انواع انکودر قابل برنامه‌ريزي  Hohner، از نوع انکودر قابل پروگرام بدون نياز به سخت افزار هستند. به اين معنا که تنها با استفاده از نرم افزار، برنامه‌ريزي مي‌شوند.

مشاهده انواع انکودر

استابلايزر دلتا DELTA

استابلايزر، دستگاهي است که نوسان ناگهاني ولتاژ را در زمان اضافه ولتاژ تحميل شده به دستگاه کنترل و تثبيت مي‌کند. از سري کاربرد‌هاي اصلي ترانس اتوماتيک در صنعت مي‌توان به استفاده در دستگاه‌هاي ليزر، دستگاه‌هاي CNC و کوانتومتر، دستگاه‌هاي چاپ و بسته بندي، جهت حفاظت از انواع گولر گازي و يخچال فريزر، کليه‌ي موسسات، کارخانجات، آزمايشگاه‌ها و بيمارستان‌ها اشاره کرد.

با قرار دادن يک دستگاه استابلايزر در ورودي برق به محل مورد نظر مي‌توان کليه لوازم برقي و سيم کشي‌هاي داخلي را در مقابل اختلالات برق شهر به طور کامل حفاظت کرد. در ضمن وجود استابلايزر، مخصوصاً در مناطقي که داراي برق ضعيف‌تر هستند تا 25% هزينه‌هاي محاسبه شده در قبض برق را کاهش مي‌دهد.

استابلايزر داراي دو مدل استابلايزر تکفاز و سه فاز است. استابلايزر تکفاز، با عنوان ترانس خانگي يا استابلايزر خانگي نيز شناخته مي‌شود که بسته به نوع توان و آمپراژ مصرفي، مدل پيشنهادي از سوي کارشناسان متفاوت خواهد بود.

ترانس خانگي تکفاز (استابلايزر خانگي تکفاز) دلتا Delta داراي ويژگي‌ها و مزيت هاي زير است:

- دارا بودن هسته تماما مس،

- سيستم خنک کننده،

- دقت بالا،

- تنظيم ميزان درصد خطا،

- صفحه نمايش ديجيتال منحصر به فرد،

- شکل موج سينوسي کامل،

- دارا بودن سيستم ميکروپروسسوري،

- داراي ولتاژ خروجي تثبيت شده در مدل‌هاي تک فاز

و توانايي بالانس هر فاز به طور مجزا در مدل‌هاي سه فاز

 علاقه‌مندان جهت مشاهده سري محصولات استابلايزر  Delta  و دريافت اطلاعات فني آن، مي ‌توانند به لينک زير مراجعه کنند:

مشاهده سري محصولات استابلايزر Delta

علاقه‌مندان همچنين براي خريد سرج ارستر، ارستر، استابلايزر و انکودر از پيمان الکتريک مي‌توانيد با کارشناسان اين مجموعه با شماره‌هاي 33993055 021 - 33993009-021 تماس حاصل کرده و محصول مورد نياز خود را با بهترين کيفيت و قيمت تهيه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ فرمانده انتظامي شهرستان نايين از توقيف  گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به ۴ دستگاه کامیونت مشکوک شدند و این خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احسان بدیعیان افزود: ماموران حاضر در هماهنگی با مرجع قضائی دربازرسی از این خودروها کالاهایی از جمله  ۱۶۰ عدد ضد یخ، ۱۵۳ عدد انواع شامپو،کفش و ماسک مو، ۵۵ عدد زنجیر موتور،۹ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۴۸ دستگاه کپسول گاز مخصوص جوشکاری که همگی خارجی و بدون اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده را کشف کردند.

وی ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این عملیات ۴ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • (ویدئو) این سکانس از افعی تهران، داغ خیلی‌ها را تازه کرد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران