Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@22:54:32 GMT

ضرورت ثبت نام در «سجام» برای فعالیت های بورسی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۷۹۰۵

ضرورت ثبت نام در «سجام» برای فعالیت های بورسی

پول‌نیوز - رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن پیش نیاز استفاده از خدمات بازار سرمایه را ثبت نام در سامانه «سجام» معرفی کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محسن کریمی، رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن درباره علت فعالیت سامانه سجام گفت: این سامانه برای فعالان بازار سرمایه، بستری را فرآهم کرده است که اطلاعات افراد فعال در آن ثبت خواهد شد، در حقیقت این سامانه، یک پایگاه داده کامل برای شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه است که مشتریان باید اطلاعات آن را کامل کنند و هدف سازمان بورس از ایجاد این پایگاه، شفاف سازی معاملات و جلوگیری از پولشویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این فرآیند در دو مرحله صورت می گیرد، فاز نخست شناسایی مشتریان است. در فاز دوم، برای تایید مشتریان باید به دفاتر پیشخوان دولت یا پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند، که البته فاز دوم آن عملیاتی نشده است.

وی در خصوص ضرورت ورود به این سامانه توضیح داد: در برخی از خدمات مانند اوراق حق تقدم و صندوق های بورسی که مشتریان بانک مسکن نیاز به استفاده از کد بورسی دارند، لازم است که اطلاعات خود را هرچه سریعتر وارد سامانه سجام کرده و شماره حساب بانک مسکن را ثبت کنند. در حقیقت مشتری های بانک مسکن که از حساب سپرده ممتاز و صندوق های آباد استفاده می کنند برای خرید و فروش اوراق امتیاز تسهیلات (تسه) و واحدهای صندوق سرمایه گذاری آباد باید در این سامانه ثبت نام کنند، زیرا که خدمات ارایه شده در آنها مستقیما به نرم افزارهای بورسی متصل است.

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن در خصوص نحوه همکاری این بانک برای معرفی این سامانه به مشتریان گفت: زمانی که استفاده از این سامانه به طور رسمی ابلاغ شد، طی بخشنامه ای به همکاران در شعب اطلاع رسانی شد، تا زمینه ثبت نام مشتریان فرآهم شود و در آینده مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد، براساس اعلام شرکت سپرده گذاری وجوه، فعالان بازار سرمایه تا 4 دی ماه سال جاری فرصت دارند تا در این سامانه ثبت نام اولیه خود را انجام دهند. مشتریان نیز می توانند با مراجعه به شعب، راهنمایی های لازم را در این خصوص کسب کنند.

کریمی با بیان این موضوع که هدف گذاری اولیه بانک مسکن، ثبت نام گروهی مشتریان در سامانه سجام بود توضیح داد: با توجه به نیازداشتن به اطلاعات فردی برای تکمیل ثبت نام و پرداخت وجه از سوی اشخاص، این امکان برای بانک مسکن میسر نشد.

رییس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن در پایان ابراز امیدواری کرد که مشتریان با معرفی حساب بانک مسکن در سامانه سجام بتوانند از خدمات این بانک در بازار سرمایه بهره مند شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن سجام بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است

امتداد - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، عملکرد بانک مسکن در نهضت ملی مسکن را قابل تحسین و ستودنی دانست.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آیت ا… محسن حیدری در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان و هیئت همراه با تمجید از عملکرد بانک مسکن در بخش های مختلف به خصوص ساخت مسکن برای افراد کم درآمد گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از بسترهای مناسب برای خانه دار کردن مردم است و عملکرد بانک مسکن در این خصوص بسیار قابل تحسین و ستودنی به شمار می رود.

وی افزود: این حجم از تسهیلات از سوی بانک مسکن در استان خوزستان، نمونه یک کار جهادی است و به نظر من نیاز است سایر دستگاه ها هم این حجم از تلاش شبانه روزی بانک مسکن را الگو قرار دهند تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم استان ارائه دهیم.

یاور عسکری مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بانک مسکن همواره خود را یک بانک مردمی می داند که تاکنون در راستای خانه دار کردن مردم گام برداشته است؛ بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی بانک مسکن در مدت اخیر، طرح نهضت ملی مسکن بوده است که بزرگترین طرح عمرانی دولت برای خدمت به مردم به شمار می رود.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اعتباری بالغ بر ۵۶ هزار میلیارد ریال برای ساخت ۱۳ هزار و ۹۱۶ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان از سوی این بانک به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است و کارکنان این مدیریت تلاش قابلتوجهی برای سرعت بخشیدن به پرداخت این تسهیلات از خود نشان داده اند. ضمن اینکه برخی پروژهها سرعت خوبی در ساختوساز دارند و بهزودی به متقاضیان واگذار می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان برگزار شد
  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت