Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در ابتدای افتتاحیه اجلاس"اپدیم" ضمن تشکر از مشارکت و همکاری اعضای شوای حکام بیان کرد: راه‌اندازی مرکز اپدیم می‌تواند نقطه شروع مناسبی در توسعه و تحقق همکاری‌های جنوب- جنوب در فضای بین‌المللی هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمحمدی راه اندازی مقر اپدیم را رویدادی بسیار مهم و به یاد ماندنی در خصوص انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر بلایا در کشور‌های عضو اسکاپ از طریق از میان برداشتن شکاف‌های اطلاعاتی و تقویت دانش برای کاهش مخاطرات بلایا خواند.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر آمادگی خود را جهت مشارکت در اهداف فوق در قالب برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در زمینه بلایا و گرد و غبار در بم و همچنین نشست تخصصی مشورتی در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای تاب‌آوری در برابر حوادث تدریجی مانند طوفان گردو غبار و مدیریت اطلاعات بلایا در تهران، اعلام داشته است.

پورمحمدی با بیان اینکه منطقه آسیا- اقیانوسیه، مستعدترین منطقه جهان از حیث وقوع بلایای طبیعی‌ است؛ تاکید کرد: پیامد‌های فاجعه بار اقتصادی و انسانیاین بلایا در این منطقه بسیار وسیع است که تهدیدی جدی برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در منطقه به شمار می‌رود.

 معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز امیدواری کرد که با تکیه بر تجربه، تخصص و خرد جمعی کشور‌های عضو اسکاپ، بتوانیم نهاد منطقه‌ای اپدیم را در تهیه و هدایت قدرتمند برنامه‌های استراتژیک آن، یاری کنیم.

وی افزود: مایلم مراتب قدردانی صمیمانه دولت متبوع خود، جمهوری اسلامی ایران را نسبت به زحمات درخور تقدیر و همچنین همکاری صادقانه دبیر اجرایی محترم اسکاپ و نیز تیم تحت مدیریت ایشان که در راستای تاسیس مرکز اپدیم صورت پذیرفت ابراز کرده و انتخاب شایسته سرکارخانم روسانو را هم به ایشان تبریک عرض می‌کنم.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می‌داند که از تمام تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی خود برای تقویت اپدیم و کمک به رئیس محترم مرکز استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بلایای طبیعی افتتاحیه اجلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله در این استان

به گزارش خبرآنلاین بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه ۲۸ ثانیه امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ در مقساس ریشتر منطقه تیتکانلو در استان خراسان شمالی را لرزاند.

جزئیات بیشتر:

تاریخ وقوع زلزله:

جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۵:۳۷:۲۸
(وقت محلی - تهران)

۲۰۲۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۷:۲۸
(UTC)

بزرگی زلزله:

۴.۲

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۳۷.۲۰ شمالی و ۵۸.۳۲ شرقی
عمق: ۸ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
۱.۱۱+/- کیلومتر در جهت شرقی - غربی
منطقه:

استان خراسان شمالی

فاصله‌ها:

۹ کیلومتری تیتکانلو، خراسان شمالی
۱۰ کیلومتری فاروج، خراسان شمالی
۲۰ کیلومتری قوچان، خراسان رضوی

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902426

دیگر خبرها

  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • وقوع زلزله در این استان
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی