Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@15:55:51 GMT

جهالت؛ منشأ اصلی تفرقه و جنگ‌های بی‌منطق است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۰۲۷

جهالت؛ منشأ اصلی تفرقه و جنگ‌های بی‌منطق است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن اظهار کرد: خداوند سبحان پس از آفرینش و خلقت انسان پیامبران را به سوی مردم فرستاد تا فطرت خداخواهی و حقیقت‌جویی و حقیقت‌یابی را در همه درون انسان‌ها شکوفا و بارور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: انسان در گذر تاریخ و در دوره‌های مختلف حیات خویش به دنبال پرستش موجودات مختلف بود چون در فطرت اولیه خودش حقیقتی نهفته دارد که به‌دنبال معبود خود باشد اما بدرستی پیدایش نمی‌کرد و خداوند پیامبران را فرستاد تا فطرت آنها را به درستی به ثمر بنشاند.

مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه فلسفه اصلی پیامبران شکوفایی فطرت و گریختن از ضلالت و جهالت و نادانی است، خاطرنشان کرد: پیامبران باید عقول انسان‌ها که در زیرخاک جهالت و نادانی دفن شده است را بیرون می‌کشیدند و خردمندی، اندیشه‌ورزی و عقلانیت به جامعه بشری ارزانی بدارند.

دین منشأ تنش و تنازع نیست

وی بیان کرد: به میزانی که جوامع اسلامی به‌ویژه جامعه مسلمین بتوانند در مسیر فطرت الهی حرکت کنند و از وادی جهالت و سرگردانی‌ها رهایی یابند می‌توان گفت، پیامبران موفق بوده‌اند.
حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: دین منشأ تنش و تنازع نیست و برای ایجاد وحدت آمده است تا همدلی و در مسیر خداوند حرکت کردن را به وجود آورد و منشأ آنچه که پیروان ادیان مختلف گرفتار تنازع، تفرقه و تنش و جنگ‌های بی‌منطق می‌شوند، جهالت است.
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: عدم شناخت حقیقت دین و شریعت نبوی است که انسان‌هایی را به جای خدا می‌نشاند و این از جهالت و نادانی است که انسان را دچار افراط و تفریط می‌کند.
وی یادآور شد: زیانبارترین افراد کسانی هستند که رفتار و اعمالشان در دنیا تباه و باطل است و فکر می‌کنند رفتار زیبایی را انجام می‌دهند و این رفتار نادرست زیانبار است.

اختلاف؛ موضوع فرادینی

حجت‌الاسلام مهدی فرزی، مشاور نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: پیامبر در میان امتی مفتخر به جایگاه رسالت شد که در آن تقابل و اختلاف شدیدی موج می‌زد.
وی بیان کرد: اختلاف و تفاوت و رقابت یک موضوع فرا دینی است و ما فارغ از نیاز به وحدت در حوزه دین نیازی به تعریف وحدت در حوزه بشری داریم و یک مجموع عظیم از اخلاقیات از نوع رفتارها و گرایشات وجود دارد که ربطی به دین ندارند.
حجت الاسلام فرزی گفت: فردی که مسلمان یا غیرمسلمان است ذاتا دارای اخلاقیاتی است که باید مورد تربیت قرار گیرد تا مشکل اختلاف حل شود و تا زمانیکه اصلاح اخلاقی نکنیم درگیر جنگ‌ در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.
وی در پایان یادآور شد: قدرت کنترل نفس و مدیریت نفسانیات قدرتی است که ایجاد وحدت یا تفرقه می‌کند و باید روی این قدرت مدیریت نفس کار شود.

انتهای پیام/


 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد

در ادامه هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ عربستان یک بازی برگزار شد.

در این بازی الهلال صدرنشین مهمان التعاون بود و توانست با سه گل به پیروزی برسد تا روند خیره‌کننده آن در لیگ ادامه داشته باشد.

گل‌های الهلال را در این بازی میتروویچ، سعود عبدالحمید و الشهری به ثمر رساندند.

الهلال با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۸۳ امتیازی شد و اختلافش را با النصر تیم دوم جدول به ۱۲ امتیاز افزایش داد.

دیگر خبرها

  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه