Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سال گذشته پیشنهاد افزایش وام قرض‌الحسنه را تا ۳۰ میلیون تومان به شورای پول و اعتبار داد که این شورا با افزایش آن به 20 میلیون تومان موافقت کرد. وی با تاکید بر اینکه میانگین نرخ وام قرض‌الحسنه پرداختی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 11 میلیون تومان است، گفت: از نظر فراوانی، بیشترین رقم وام‌های پرداخت شده بین 10 تا 15 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: در هشت ماه و نیم ابتدای سال حدود 780 هزار فقره وام به ارزش 8 هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت شده که همه آنها وام تازه به افراد جدید بوده است. اکبری با بیان اینکه اگر شرایط اقتصادی چند ماه گذشته اتفاق نمی‌افتاد، هدفمان جذب منابع یکصد هزار میلیارد تومانی تا پنج سال آینده بوده است، گفت: در حال حاضر منابع بانک ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: مانده مصارف بانک نیز ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که نشان می‌دهد تمام منابع جذب شده به پرداخت تسهیلات به نیازمندان اختصاص یافته است که مابقی نسبت مصارف به منابع از منابع سهامدار پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در چند ماه گذشته، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده آن چنان که مورد انتظار بود محقق نشد و ترکیب سپرده‌ها از پس‌انداز به جاری تغییر کرد. همچنین ترکیب سپرده‌‌گذاران از افراد حقیقی به افراد حقوقی تغییر کرد. اکبری دلیل بالا بودن نسبت مانده مصارف به منابع را، تعهدات سال قبل اعلام کرد و گفت: بانک‌های تجاری در چنین شرایطی چند ابزار در اختیار دارند که بانک‌های قرض‌الحسنه از آن بی‌بهره است. به گفته وی، نرخ سود بالاتر برای جذب منابع، قرض در بازار بین بانکی، توقف تسهیلات‌دهی و اضافه برداشت از بانک مرکزی از جمله ابزارهای سایر بانک‌ها در شرایط خاص است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: همه تعهداتمان را انجام داده‌ایم و قصد داریم رشد منابع‌مان را تا پایان سال به ۴۰ درصد برسانیم. اکبری ادامه داد: پرداخت وام به یک‌میلیون نفر به مبلغ حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جزو اهدافمان است که ۲/ ۱ درصد از جمعیت کشور را شامل خواهد شد. وی افزود: میزان پرداخت تسهیلات به افراد در سال ۹۵، ۴۱۰ هزار نفر و در سال گذشته، ۷۵۲ هزار نفر است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درخصوص ترویج قرض‌الحسنه در کشور گفت: فرهنگ قرض‌الحسنه در ۴۰ سال اخیر با وجود اعتقادات مردم، کمتر شده است. اکبری با بیان اینکه مردم در همه حوزه‌ها در پی منفعت هستند و منفعت در قرض‌الحسنه معنا ندارد، گفت: منابع قرض‌الحسنه را نمی‌توان گسترش داد. وی ادامه داد: انتظارات تورمی و کاهش ارزش پول، بلای جان منابع قرض‌الحسنه است که در چند ماه اخیر با کاهش قدرت خرید مردم، سپرده‌های قرض‌الحسنه نیز کاهش یافت. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: بانک‌های قرض‌الحسنه هیچ ابزاری برای حفظ سپرده‌ها ندارند.

وی تصریح کرد: موارد فوق باعث شده تا به اهداف کلان خود نرسیم اما در بخش خرد، موفق عمل کرده‌‌ایم. اکبری میزان معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را یک درصد معرفی کرد و گفت: این نسبت در بانک‌های دولتی و خصوصی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و اگر بحث بازسازی تسهیلات نیز صورت نگیرد این نسبت به ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، گفت: بانک‌ها رویکرد مشتری محوری را به توسعه محوری تغییر دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک تجارت استان بوشهر با تبریک حماسه غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حمله پهپادی و موشکی به اسرائیل جنایتکار، اظهار داشت: این حماسه مهم و موفق شادمانی برای ملت ایران و جهان اسلام و آزادی‌خواهان دنیا به دنبال داشت.

وی با اشاره به تعامل مطلوب و هم‌افزایی مسئولان بوشهر و فارس در اجرا طرح‌های مشترک گفت: اکنون طرح‌های مهم و بزرگی از جمله خط ریلی شیراز، بوشهر و عسلویه و بزرگراه شیراز به بوشهر با تعامل مسئولان دو استان بوشهر و فارس در حال اجرا است و این تعامل نتایج قابل توجهی در تسریع این طرح‌ها داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خدمات و تلاش بانک تجارت استان بوشهر در ابعاد گوناگون توسعه استان را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی در اجرا طرح‌های عمرانی همکاری و تعامل بانک‌ها و تخصیص منابع اعتباری بسیار مهم و بانک تجارت در این حوزه موفق عمل کرده است.

باستین با بیان اینکه در قانون بودجه ظرفیت‌های مهمی برای بانک‌ها برای مشارکت در طرح‌های عمرانی و اقتصادی پیش‌بینی شده است تصریح کرد: طرح‌های عمرانی و اقتصادی پیشران از جمله تکمیل زنجیره ارزش در امور کشاورزی، پرورش آبزیان، خرما، معادن و دیگر عرصه‌ها نیاز به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع مالی است.

وی تسهیلات تکلیفی بانک‌ها را بر اساس قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی در عرصه اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های تولیدی هر ساله به بانک‌ها ابلاغ می‌شود که در این عرصه بانک تجارت موفق عمل کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: لازم است بانک‌های استان بوشهر 50 درصد از منابع اعتباری خود را در اختیار بخش تولید قرار دهند و در عرصه مسئولیت اجتماعی هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

باستین با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور تامین منابع مالی طرح‌ها از سوی بانک‌ها است اضافه کرد: حداقل یک سهم برای هر بانک برای طرح‌های مصوب در نظر گرفته شده است.

وی تغییر رویکرد بانک‌ها در توسعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: یک رویکرد جدید مورد انتظار از بانک‌ها این است که بانک‌ها از مشتری محوری به توسعه محوری تغییر رویکرد دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به پرداخت تسهیلات بانکی به مردم با شرایط آسان افزود: برای رفاه و آسایش مردم در دریافت تسهیلات بانکی اقدامات لازم انجام شود و ضمن تکریم مردم فرایند پرداخت تسهیلات بانکی به بخش خصوصی به ویژه مردم آسان‌سازی شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد