Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هیئت داوران مرکزی پنجمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا، آیین‌نامه جشنواره مورد بازنگری قرار گرفت.

دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در توضیح موارد بازنگری شده جشنواره ابن سینا گفت: پیشنهادهای ارائه‌شده حاصل تجربه برگزاری ۴ دوره قبلی جشنواره و نشست‌های مکرر اتاق فکر دانشجویان است که پس از بحث و بررسی هیات داوران مقرر شد این اصلاحات در آیین‌نامه اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشنهادهایی که مورد موافقت هیات داوران قرار گرفت، گفت: نخستین تغییر مربوط به زمان برگزاری جشنواره است. امسال در هفتم اسفندماه میزبان دانشجویان در پنجمین جشنواره دانشجویی ابن‌سینا خواهیم بود و از فردا فراخوان جشنواره اعلام می‌شود.

حلب چی با اشاره به بازنگری در چیدمان محورها و متولیان کمیته‌های تخصصی گفت: براین اساس بعضی از محورها ادغام شد و دانشجویان می‌توانند در محورهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی شامل (قران و عترت، نماز، هنری و ادبی) اجتماعی شامل (فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه، تعهد حرفه‌ای و فعال حوزه دانشجویی) ورزشی و دانشجوی جامع شرکت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از امکان شرکت گروه‌های دانشجویی در جشنواره خبر داد و گفت: براساس آیین‌نامه قبلی فقط افراد حقیقی می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند. در بازنگری انجام‌شده امکان شرکت کانون‌ها، انجمن‌های علمی، کمپین‌ها و تشکل‌ها نیز فراهم‌شده است.

وی افزود: براساس آیین‌نامه جدید، امکان انتخاب دانشجو در یک محور و در یک مقطع تکراری برداشته شد. به‌عنوان‌ مثال اگر در گذشته دانشجویی برگزیده محور ورزشی بود و سال بعد با روزمه فعالیت‌های یک سال اخیر خود در همان حوزه ورزشی شرکت می‌کرد؛ به‌منظور تقدیر از دانشجویان دیگر، دیگر نمی تواند در آن محور شرکت کند.

حلب چی با اشاره به تعیین کف امتیاز قابل‌قبول برای اعلام برگزیدگان گفت: کمیته‌های تخصصی باید کف امتیاز قابل‌قبول برای اعلام برگزیدگان را تعیین کنند. اگر در یک سال داوطلبی نتوانست شرایط  پایه را احراز کند در این محور برگزیده‌ای نخواهیم داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: براساس بازنگری انجام‌شده امکان برگزیده شدن در بیش از یک محور در یک جشنواره برداشته شد. البته دانشجویان می‌توانند در محورهای مختلف کاندیدا شوند ولی فقط در یک محور که شاخص‌تر هستند برگزیده می‌شوند.

وی با اشاره به افزودن بخش بین‌الملل به محورهای جشنواره گفت: با همکاری معاونت بین‌الملل، امسال یک دانشجوی برگزیده خارجی خواهیم داشت.

حلب چی با اشاره به تغییر در ملاک‌های انتخاب دانشجوی جامع گفت:  قرار شد چک‌لیست‌های داوری توسط کمیته‌های تخصصی بازنگری و برای شفافیت بیشتر،  فعالیت‌های واجد امتیاز در وبگاه جشنواره منتشر شود.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تعیین ملاک‌های انتخاب دانشجویان در جشنواره ابن سینا را به‌نوعی هدایت دانشجویان به خط‌مشی دانشگاه دانست و گفت: یک دانشجو باید افزون بر تحصیل در رشته خود؛ ورزش کند، کتاب بخواند، انسانیت و نحوه رفتار مناسب با مردم را یاد بگیرد، در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کند و مدیریت و رهبری را بیاموزد.

وی افزود: دانشکده پزشکی باید دانشجویانی را تربیت کند که در آینده  پزشک خوبی باشند؛ بتوانند بیمارستان را اداره کنند و با مردم ارتباط خوبی داشته باشند. لذا در انتخاب‌ها باید همه این ملاک‌ها موردتوجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید برافزایش کیفیت جشنواره گفت: تکرار هرساله یک نفر به‌عنوان برگزیده و انتخاب یک دانشجو در چند محور کیفیت جشنواره را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر در یک محور، داوطلبی امتیاز لازم را کسب نکرد نباید در آن محور برگزیده‌ای انتخاب شود.

کد خبر 4488550

منبع: مهر

کلیدواژه: ابن سینا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کوثر یاسوج گفت: در این اردو ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف در روستای درغک اجرا کردند.
سیده زهرا پیراهش افزود: کاشت درخت و برگزاری کلاس‌های درسی، آموزش کامپیوتر، سفالگری، زبان انگلیسی، طراحی و نقاشی و همچنین فعالیت‌های ورزشی بین دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها بود.
روستای درغک با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر بزرگترین روستای بخش دیشموک محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • شهید هدایت الله طیب شهید شاخص دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۳
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه