Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه  اظهار داشت: بارش برف و باران که در تمام مناطق استان از روز گذشته آغاز شده همچنان تا امشب کماکان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش های صورت گرفته منجر به لغزندگی جاده ها شده است، افزود: تردد در همه محورها جریان دارد ولی در برخی از آن ها بخصوص محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر حتما نیاز به استفاده از زنجیر چرخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ حیدری همچنین از رانندگان خواست تا پیش از حرکت از سالم بودن خودروی و سیستم گرمایشی آن مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی نسبت به خودروی جلویی موضوعات مهمی هستند که در شرایط بارانی و لغزندگی جاده ها حتما باید از سوی رانندگان رعایت شود.
وی تصریح کرد: در روزهای بارانی و برفی سطح اصطکاک لاستیک خودرو با کف جاده بسیار کم می شود که در این شرایط می توان گفت، خودروها روی لایه ای از آب حرکت می کنند از همین رو ترمز گرفتن با کندی و اختلال روبرو می شود که تنها راه مقابله با آن کاهش سرعت در حد مطمئن و قانونی است.

سرهنگ حیدری گفت: متاسفانه شب گذشته بر اثر سوانح رانندگی که در سه نقطه استان و در شهرستان های سرپل ذهاب، هرسین و روانسر رخ داد هشت تن جان خود را از دست داده و پنج نفر هم زخمی شدند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: این حوادث مرگبار در حالی اتفاق افتاد که 2 مورد آن به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی و برخورد با خودروی جلویی بود و مورد دیگر نیز به دلیل انحراف به چپ از سوی یکی از رانندگان خودروها بود.

وی در پایان همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان را تا روز 22 اسفند و پایان طرح زمستانی پلیس راه اجباری دانست و گفت: همکاران ما از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهایی که نیاز به استفاده از آن است جلوگیری می کنند.

انتهای  پیام/ز


تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممنوع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳

پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند.

به گزارش فردانیوز، همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی و سایر تصمیمات جدید پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

عدم نیاز به کارت پایان خدمت

افزایش سن دریافت گواهینامه از ۲۳ به ۲۵ سال در پایه یک

محدودیت رانندگی رانندگان جدید در سه ماه اول از ۱۲ شب تا ۵ صبح

الزام همراهی رانندگان جدید در سفر‌های برون‌شهری با راننده مجرب در سه ماه اول پس از دریافت گواهینامه

رتبه‌بندی گواهینامه‌ها، براساس طرح جدید، گواهینامه‌ها به ۳ رتبه ۱، ۲ و ۳ تقسیم می‌شود.

افزایش قابل توجه جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۳

برون‌سپاری برخی خدمات پلیس راهور به بخش خصوصی

استفاده از دوربین‌های هوشمند در ثبت تخلفات

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی حادثه‌ساز

ارائه برخی آموزش‌های رانندگی به صورت آنلاین

همچنین علاوه بر قوانین جدید صدور گواهینامه، طرح رده‌بندی گواهینامه‌های رانندگی از سوی فرماندهان سابق پلیس راهور به دولت پیشنهاد شده است.

براساس این طرح، گواهینامه‌ها به سه رنگ طلایی، نقره‌ای و سفید درمی‌آیند. در مرحله اول، تمامی گواهینامه‌ها سفید رنگ و در رده پایه قرار دارد. در صورتی که راننده برای مدتی طولانی مرتکب تخلفات رانندگی نشود، گواهینامه او به رنگ نقره‌ای درمی‌آید. اگر راننده به رفتار قانون‌مدار خود ادامه دهد، گواهینامه او به رنگ طلایی در خواهد آمد.

رنگی‌شدن گواهینامه مزایایی همچون تخفیفات ۱۰درصدی بیمه‌ای، تخفیفات عوارض آزادراهی، عوارض سالانه شهرداری و کاهش هزینه معاینه فنی را برای رانندگان به‌همراه دارد.

دیگر خبرها

  • باران شدید و سیلاب در راه مازندران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی