Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمدزاده در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه باید در بودجه سال آینده، به سمت بهره‌وری برویم، اظهار داشت: معتقدم بخش یارانه‌ها در کشور باید هدفمند شده و بررسی‌های لازم نیز صورت گیرد تا مشخص شود هزینه‌ها تا چه میزان اثربخش است.

وی افزود: دومین مصرف‌کننده انرژی در کشور، بخش حمل و نقل است که ۹۳ درصد این میزان، در بخش حمل و نقل جاده‌ای مصرف می‌شود؛ در حالی‌ که می‌توانیم با انتقال بخش مهمی از بار ریل، در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: ۱۲ درصد کشته‌های جاده‌ای به دلیل تردد کامیون‌های بزرگ و حمل بارهای ریل‌پسند توسط جاده است که اگر این میزان بار به ریل منتقل شود، بخش زیادی از کشته‌های جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

محمدزاده ادامه داد: شرکت راه‌آهن باید به سمت رگولاتوری پیش برود و اولین کاری که برای این هدف انجام ندادیم، اصلاح اساسنامه شرکت راه‌آهن بود که چند ماهی است که در دولت در دست بررسی است. همچنین در شرکت راه‌آهن، نهاد تنظیم مقررات ایجاد کردیم تا نقش رگولاتوری شرکت راه‌آهن پررنگ‌تر شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت بخش خصوصی در صنعت ریلی، اشاره و تصریح کرد: در سال جاری به بخش خصوصی مسافری ظلم کردیم؛ چراکه شرکت‌های ریلی مسافری از سال ۸۴ تا ۹۷ اجازه افزایش تعرفه قیمت بلیت نداشته‌اند؛ اما قبل از نوسانات ارزی، قیمت بلیت ۱۰ درصد افزایش یافت که با تورم ارزی مواجه شدیم.

محمدزاده با بیان اینکه باید مدل خرید خدمت از بخش ریلی به صورت واقعی انجام شود، گفت: پس از آنکه قیمت‌ها واقعی شد، می‌توانیم درآمد حاصل از صرفه‌جویی سوخت را به بخش خصوصی پرداخت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتشار اوراق صکوک ریلی افزود: هفته گذشته مجوز انتشار اوراق صکوک ریلی را از سازمان بنادر دریافت کردیم و شرکت راه‌آهن نیز ریسک سرمایه‌گذاران در این بخش را می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه از ۲۲.۵ میلیارد تن ـ کیلومتر در بخش حمل و نقل ریلی بار در سال‌های گذشته به ۳۰.۵ میلیارد تن ـ کیلومتر در سال جاری رسیده‌ایم، تصریح کرد: شرکت راه‌آهن از سرمایه‌گذاران بخش حمل و نقل ترکیبی ریل‌پایه و خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر برای انتقال بار با ریل حمایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: قرار است شورایی شبیه شورای رقابت در شرکت راه‌آهن با حضور فعالان صنعت ریلی ایجاد شود.

کد خبر 4488528 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی سعید محمدزاده شورای رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: واژگونی خودروی پرشیا در کمربندی ماکو بازرگان منجر به فوت ۲ نفر و مصدومیت شدید ۴ نفر شد.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساعتی قبل واژگونی خودروی پژو پارس در کمربندی ماکو بازرگان منجر به فوت ۲ نفر و مصدومیت ۴ نفر دیگر شد.

وی افزود: بعد از اعلام یک مورد واژگونی خودرو به مرکز پیام اورژانس استان، واحدهای عملیاتی اورژانس ماکو و بازرگان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: در این تصادف یک نوزاد ۸ ماهه در صحنه حادثه فوت کرده بود و یک مرد ۲۰ ساله نیز بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت مصدومیت در بیمارستان جان باخت.

رضازاده ادامه داد: چهار مصدوم حادثه نیز توسط اورژانس ۱۱۵ ماکو و بازرگان به بیمارستان فجر ماکو منتقل شدند.

وی یادآور شد: بنا بر اطلاعات واصله از اتاق هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان، حال سه تن از مصدومین وخیم گزارش شده است.

کد خبر 751207

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس