Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:05:03 GMT

نجات ۲۰۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک منطقه الموت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۲۴۶

نجات ۲۰۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک منطقه الموت

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: تیم‌های امداد و نجات مستقر در محورهای الموت غربی و شرقی 52 دستگاه خودروی گرفتار در برف ذو کولاک را رهاسازی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: از روز گذشته شاهد آغاز دور جدیدی از بارش‌ها به صورت برف و باران بودیم که هم اکنون برف در مناطق کوهستانی استان قزوین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: روز گذشته در گردنه‌های قسطین لار و بهرام آباد 52 دستگاه خودرو در برف و کولاک گرفتار شده بودند که با کمک نیروهای امدادی مستقر در پایگاه امداد و نجات 205 سرنشین این خودروها امدادرسانی و خودروهای گرفتار نیز رهاسازی شدند.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین اذعان کرد: در 24 ساعت گذشته نیز در 2 مورد حادثه جاده ای در محورهای مواصلاتی استان، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خدمات رسانی داشته‌اند و در این حوادث 4 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

وی ابراز کرد: 12 نفر از نجاتگران این جمعیت در قالب 4 تیم، وظیفه خدمت رسانی به مسافران و خودروهای گرفتار در برف و کولاک را برعهده داشتند، از سوی دیگر تیم‌های امداد و نجات هلال احمر استان قزوین درحال آماده باش قرار دارند.  
این مسئول بیان کرد: مسافرانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان قزوین و مناطق کوهستانی را دارند حتما خودروهای خود را مجهز به زنجیر چرخ کرده و لباس و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۴ شهرستان متأثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.

او افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.

کاوسی اظهار کرد: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، ۷ نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز ۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.

او با عنوان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود تصریح کرد: یک تیم از شهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.

کاوسی بیان کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان