Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت : پدیده وفور و افزایش تعداد صندلی های خالی در دانشگاه های کشور به دلیل بی توجهی به پژوهش و آینده نگری در 2 دهه گذشته اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، مصطفی کیانی روز سه شنبه در مراسم روز ملی ' پژوهش و هنر ' در دانشگاه هنر اصفهان افزود: در دهه 60 حدود 80 دانشگاه در ایران فعالیت می کرد که اکنون به 2 هزار و 300 واحد آموزش عالی افزایش یافته است اما در زمان تاسیس و راه اندازی این دانشگاه، پژوهشی درباره آینده آنها و جمعیت دانشجویی انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صندلی های خالی و بدون متقاضی در دانشگاه های کشور بین 400 تا 600 هزارعدد اعلام شده است.
کیانی با بیان اینکه در زمان حاضر خروجی دبیرستان های کشورمان از تعداد صندلی های دانشگاه ها کمتر است، تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در دهه 60 بیش از سه درصد بود اما با نرخ نزولی پیش رونده در سه دهه اخیر اکنون به یک درصد رسیده است.
رییس دانشگاه هنر اصفهان تاکید کرد: زمانیکه نرخ رشد جمعیت در کشورمان زیاد شده بود آیا تحقیقاتی برای چند دهه آینده و زمانی که متولدین دهه 60 به سن جوانی با تقاضای شغل و مسکن می رسند، انجام شد.
کیانی همچنین با اشاره به طرح مسکن مهرگفت: این طرح برای رفع نیاز جمعیت زیادی که در این دهه به سن کار و ازدواج رسیدند اجرا شد اما به بسیاری از معیارهای شهرسازی توجه نشد.
به گفته وی ، پیش بینی می شود که تا 15 سال آینده حجم انبوهی از مسکن فرسوده به دلیل بی کیفیت بودن بخش قابل توجهی از طرح های مسکن مهر به بافت فرسوده کشورمان اضافه شود.
رییس دانشگاه هنر اصفهان با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در اجرای طرح های مختلف بویژه عمرانی و صنعتی، گفت: ما بیشتر به مهندسی اقتصاد پرداختیم تا اینکه اقتصاد مهندسی شده داشته باشیم.
وی پژوهش را زیربنای جامعه توسعه یافته خواند و گفت: دریک دهه اخیر قدم های خوبی در عرصه پژوهش در دانشگاه ها برداشته شده است اما هنوز نیازمند کارهای فرهنگی بیشتر بویژه برای تقویت کار گروهی هستیم.
کیانی فرد گرایی را از ضعف های پژوهشگری در کشوردانست و گفت : این موضوع خود در برخی مراکز علمی از جمله حوزه های علمیه نشان می دهد زیرا هنوز روش های سنتی پژوهشی در آنها اجرا می شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه هنر اصفهان نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه بر اساس سند راهبردی 1404، کارآفرینی را در اولویت اهداف و فعالیت های خود قرار داده است.
محمود رضا ثقفی افزود: در این زمینه راهکارهایی مانند حمایت از پایان نامه های تقاضا محور، توسعه ارتباط با سازمان ها، مهارت افزایی دانشجویان و تاسیس مرکز کارآفرینی و پارک فرهنگ و هنر از سه سال گذشته در این دانشگاه در پیش گرفته شده است.
24 تا 30 آذر امسال به هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد، شعار این هفته پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی است.
امروز سه شنبه 27 آذر به عنوان روز پژوهش، علوم انسانی و هنر نامگذاری شده است.
دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.
در این مراسم هشت عنوان کتاب تالیف استادان دانشگاه هنر اصفهان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، رونمایی و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه افتتاح شد.
3011 / 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش عالي دانشگاه هنر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی