Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@11:22:34 GMT

سرماخوردگی را با این 6 تکنیک نابود کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۳۶۰

سرماخوردگی را با این 6 تکنیک نابود کنید

رکنا: برای درمان سرماخوردگی روش های مختلفی وجود دارد اما این 6 روش اساسی ترین تکنیک است.

تا کنون بشر برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی تلاش های زیاد و البته بی نتیجه ای کرده است. درواقع، سرماخوردگی بیماری لاعلاجی است که فرد تنها کاری که می تواند هنگام مواجهه با آن انجام دهد، استراحت و انتظار برای به پایان رسیدن دوره بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بیماری سالانه بیشترین بار اقتصادی را بر کشورها تحمیل می کند. این بیماری معمولا با علائمی مانند خارش و سوزش گلو شروع می شود و به تدریج با عطسه های مکرر، آبریزش بینی، در گلو، سرفه و خلط سینه و... توام می شود. این علائم در اغلب مواقع بعد از 3 تا 5 روز به طور خود به خود فروکش می کنند. تقریبا همه مردم با این علائم آشنایی دارند ولی برای مقابله با آن به راه هایی دست می زنند که اصلا علمی نیستند و گاه هم پرهزینه اند:

نوشیدن شیر در هنگام سرماخوردگی مضر است: برخی معتقدند که نوشیدن محصولات لبنی مانند شیر در هنگام سرماخوردگی باعث بدتر شدن بیماری و تولید مایع مخاطی بیشتری می شود. هیچ گونه شواهد علمی مبنی بر این ادعا وجود ندارد. شما می توانید هر چقدر که مایلید شیر بنوشید چون هیچ تاثیری روی بیماری شما نخواهد داشت.

در زمان تب نباید غذا خورد: می گویند فردی که سرما خورده است در زمان تب نباید غذا بخورد اما این حرف کاملا اشتباه است. خوردن غذا هیچ تاثیر منفی ای بر روی بدن ندارد؛ خصوصا زمانی که بیمار هستید. در واقع عکس این مساله درست است. خوردن غذا باعث می شود بدن سوخت کافی برای مقابله با بیماری را داشته باشد پس وقتی بیمار می شوید غذای سالم و به اندازه ی کافی بخورید. برای مثال سوپ مرغ شروع خوبی خواهد بود.

سرماخوردگی به خاطر مواجهه با هوای سرد است: درست است که سرماخوردگی در طول فصول سرد بیشتر شما را گرفتار می کند اما شواهد بسیار کمی وجود دارد مبنی بر این که آب و هوای سرد عامل ابتلا به این بیماری هستند. در حالی که ویروس های سرماخوردگی در همه فصول وجود دارند ولی در فصل سرد سال بیشتر تکثیر پیدا می کنند و چون به دلیل سردبودن هوا در و پنجره ها بسته است و جریان هوایی هم وجود ندارد قابلیت انتقال ویروس به بدن افراد بالاست.

بخور درمان سرماخوردگی است: بیماران دچار سرماخوردگی از بخور استفاده می کنند ولی بخور سرماخوردگی را درمان نمی کند، فقط راهکار خوبی برای تهویه مجرای بینی خشک و آلوده به ویروس است. بیماران باید از بخور گرم استفاده کنند. همچنین در زمستان آب و هوا خشک است و استفاده از بخور در محیط بسته باعث مرطوب شدن محیط می شود.

آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی کمک کننده هستند: واقعیت این است که هیچ درمانی برای از بین بردن سریع سرماخوردگی وجود ندارد. حتی آنتی بیوتیک ها نیز قرار نیست در این رابطه معجزه کنند. در واقع منشا سرماخوردگی ویروس است پس نمی تواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. مصرف بی مورد آنتی بیوتیک باعث مقاوم شدن بدن به آن می شود. پس از مصرف آنتی بیوتیک بدون دستور پزشک Doctor جدا خودداری کنید.

ویتامین سی درمان سرماخوردگی است: برای نسل ها این باور وجود داشت که ویتامین سی درمان کننده سرماخوردگی است. این در حالی است که ویتامین سی به هیچ وجه از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمی کند و تنها با تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کند. از میوه های خانواده مرکبات در هنگام سرماخوردگی لذت ببرید ولی منتظر معجزه هم نباشید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سعید با نازی دعوا کرد و از خانه رفت/ وقتی به خانه برگشت یک مرد آنجا بود! پشت پرده پرونده سیاه آقای سوپراستار از زبان بازپرس حسین پور + فیلم جزییات شرط‌ بندی و تبانی در ۲ بازی تیم ملی فوتبال ایران لو رفت هنگامی که عمویم در دادگاه خانواده فریاد زد او دختر برادرم نیست دنیا روی سرم خراب شد نیش مرگبار مار سمی مردی را در حین اقدام شیطانی با زن جوان از پای درآورد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فیلم نجات یک دختر در هنگام خودکشی توسط دانشجوی مازندرانی تصادف زنجیره‌ای در کرمانشاه ۳ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت+عکس تهدید وزیر ارتباطات با استخر فرح اخراج یک دانشجو و انفصال از خدمت یک استاد دانشگاه تهران تایید شد + جزئیات این 2 سارق مسلح تهرانی را می شناسد؟ / آنها بیرحم هستند + عکس ازدواج اجباری شهلا و پدرام با دخالت پلیس و خانواده / از گروگانگیری تا فرار به دبی قاچاق اسلحه قهرمان پر افتخار ایرانی را پشت میله های زندان انداخت سقوط دلخراش پسر نوجوان از پشت بام برج 14 طبقه / مادر شاهد حادثه بود+ عکس عاملان تخریب اتوبوس های بی آرتی مشهد دستگیر شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرماخوردگی اقتصادی غذا پزشک Doctor آب و هوا درمان سرماخوردگی خوردن انتظار عکس زن فیلم شلیک سرقت همدستی دستگیری جوان خاش سانحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • زنی که زندگی فوتبالیست مشهور ایرانی را نابود کرد