Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیوندای توسعه فناوری اثر انگشت را برای باز و روشن کردن خودرو ادامه می‌دهد.

عصر ایران- مرثا والا-  گروه خودروسازی هیوندای موتور، سامانه‌ای را توسعه داده که به رانندگان به واسطه آن  بدون استفاده از سوئیچ وارد خودرو شده و با اثر انگشتشان خودرو را روشن کنند. این فناوری در سه ماهه اول سال 2019 در برخی از خودروهای این کمپانی در چین عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین خودروهای مجهز به این فناوری سانتافه‌های در چین هستند و رانندگان قبل از استفاده از این سامانه باید اثر انگشت خود را در خودرو ثبت کنند. برای ورود به خودرو کافیست تا راننده اثر انگشت خود را روی صفحه شناساگر قرار داده تا درهای اتومبیل باز شود. چنین صفحه‌ای روی دکمه استارت خودرو نیز وجود دارد که شناسایی اثر انگشت راننده موتور را روشن کرده و مقدمات حرکت اتومبیل را فراهم می‌آورد.

 سیستم اثر انگشت‌های ثبت شده را تشخیص داده و متناسب با آن موقعیت صندلی، آینه‌های دیدعقب و زاویه آینه‌های جانبی را تنظیم می‌کند.

هیوندای اعلام کرده در مراحل بعدی درجه حرارت، میزان رطوبت و تنظیمات فرمان درون خودرو نیز با توجه به اثر انگشت تشخیصی به شخصی‌سازی‌ها آن افزوده خواهد شد.

این اولین باری نیست که سامانه تشخیص اثر انگشت برای روشن کردن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بی شک هیوندای اولین کمپانی است که از این سامانه برای باز کردن درهای اتومبیل بهره می‌برد.

این صفحات شناساگر مقاومت زیادی را در برابر اشعه آفتاب، دما کم در زمستان و بارش برف و باران نشان می‌دهند و بنا بر اعلام شرکت سازنده میزان خطای کمی دارند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هیوندای اثرانگشت فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم

دریافت 18 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا فطمی امین در ادامه افزود: در خصوص افزایش قیمت پژو پارس هم مسئول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است وزارت صمت سیاست گذار نیست ما فقط مجری هستیم.

کد خبر 846422 منبع: مهر برچسب‌ها سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر مهم اقتصاد بازار خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • (ویدئو) سامانه یکپارچه خودرو حذف می‌شود؟!
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در کاشان
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی
  • صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود