Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:21:09 GMT

قاچاق امنیت جامعه را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۵۱۹

قاچاق امنیت جامعه را تهدید می کند

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: قاچاق کالا با آسیب ها و ضررهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، سلامت و امنیت عمومی جامعه را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه شنبه هنگام بازدید از کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از قاچاقچیان به عنوان تبهکارانی نام برد که حاضر نیستند به کار و تلاش برای کارآفرینی و تولید بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با تدابیر چند سال اخیر، آمار قاچاقچیان کاهش یافته ولی همین تعداد اندک علاوه بر وارد کردن ضربه ها اقتصادی بسیاری به کشور در بحث قاچاق مواد غذایی، سلامت بهداشتی مردم را نیز به مخاطره می اندازند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید با این تبهکاران بطور جدی برخورد شود گفت: این در حالیست که نیروی انتظامی با تمامی توان و اقتدار خود در مقابل قاچاقچیان کالا و مواد مخدر ایستادگی و مقابله می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به کشفیات کالا و مواد مخدر در مدت 10 روز اخیر در پی اجرای عملیات 'مرصاد 21' گفت: در این مدت 88 نفر به سبب قاچاق کالا با ارزش حدود 60 میلیارد ریال دستگیر و 55 خودرو توقیف شد.
سردار مهدی مصعوم بیگی افزود: همچنین در حوزه قاچاق مواد مخدر نیز در این مدت بیش از یک تن مواد مخدر کشف شده است.
وی همچنین با اشاره به کشفیات 9 ماه امسال گفت: در این مدت در مجموع بیش از 940 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد و تمرکز بیشتر بر روی باندهای بزرگ و پیچیده قاچاق صورت گرفته است.
رییس پلیس استان اصفهان افزود: در این مدت پرونده های قاچاق بالای پنج هزار میلیون ریال 23 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.
وی همچنین به کشف حدود 26 تن انواع مواد مخدر در مدت 9 ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت دستکم یکهزار و 700 طرح پاکسازی در نقاط آلوده و کانون های جرم در استان صورت گرفته است.
در این مراسم استاندار اصفهان از کشفیات نیروی انتظامی استان اصفهان درعملیات مرصاد 21 در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی بازدید کرد.
6994 / 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي قاچاق اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ سلطانی میرزایی اظهار کرد: در پی اخبار واصله، مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به شهرستان سرخس، موضوع در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان این هنگ قرار گرفت و نیروهای زبده هنگ مرزی سرخس اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ایی را کلید زدند.

فرمانده هنگ مرزی سرخس با اقدامات اطلاعاتی یک ماهه و رصد رفت و آمد و نفوذ در باند قاچاق مواد مخدر، در نهایت پس از اطمینان از ورود محموله به شهرستان، در یک اقدام عملیاتی، با مشارکت تیم‌هایی از معاونت اطلاعات، دسته اطلاعات گروهان سرخس و مرکز گروهان سرخس- و اکیپی از انتظامی شهرستان، به محض ورود به شهرستان سرخس در مرکز شهر، اقدام به توقیف دو دستگاه خودروی پراید و سمند می‌کنند. 

وی پس از ایست مامورین، راننده خودروی پراید اقدام به فرار از محل می‌کند، که مامورین در عملیات تعقیب و گریز هر دو خودرو را متوقف و چهار قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر که در بازرسی از خودروهای فوق  هشت کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و قاچاقچیان را تحویل مراجع قضایی دادند. 

سلطانی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان معاونت اطلاعات و دسته اطلاعات رزم گروهان سرخس بیان کرد: مرزبانان هنگ مرزی سرخس با تلاش و حساسیت بالا با هرگونه جرایم مرزی، با جدیت برخورد خواهند کرد و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان