Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افشین ابراهیمی مدیر پایگاه پژوهشی میراث جهانی پاسارگاد گفت: در قالب این طرح که با مشارکت بخش خصوصی طراحی شده است، گردشگران در هر بخش از مجموعه آثار تاریخی پاسارگاد مانند آرامگاه کوروش و ... تصاویر مربوط به دوران شکوه این مجموعه را مشاهده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح عینک تور واقعیت مجازی یکی از ۱۰ طرحی است که در برنامه کوتاه مدت مجموعه میراث جهانی پاسارگاد قرار دارد که همگی این طرح‌ها تا پایان فروردین ۹۸ به بهره برداری می‌رسند.

ابراهیمی ادامه داد: تور مجازی یک فناوری جدید است که امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را برای مخاطبان فراهم می‌کند
مدیر پایگاه پژوهشی پاسارگاد با اشاره به اتمام ساماندهی مسیر ورودی این آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، گفت: تکمیل طرح مجتمع خدمات گردشگری و بهسازی سرویس‌های بهداشتی نیز از طرح‌هایی است که با هدف رفاه حال گردشگران خارجی و داخلی در حال انجام است.

وی با اشاره به بسترسازی صورت گرفته جهت بهره برداری و عرضه بلیت الکترونیک در ورودی این مجموعه تاریخی، اظهار داشت: با توجه به استهلاک مبلمان این مجموعه تاریخی در نظر داریم تا با ساماندهی فضای بصری خدماتی، گامی دیگر جهت رفاه و آسایش گردشگران برداریم.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال ۱۳۸۳ هجری شمسی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این آثار تاریخی در شهرستان پاسارگاد واقع است که سعادت شهر مرکز آن در ۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس