Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شینهوا، رئیس صلحبانی سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری صربستان و کوزوو شد. 

ژان پیر لاکروا ­معاون دبیر کل سازمان ملل در امور صلحبانی روز دوشنبه صربستان و کوزوو را به خویشتنداری دعوت کرد.
لاکروا در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت تغییر اوضاع در کوزوو موجب وخامت روابط میان بلگراد و پریشتینا شده است، دو کشوری که از مدت ها پیش هم روابط پرتنشی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این در حالی است که هیچ پیشرفتی در مذاکرات اتحادیه اروپا در این زمینه حاصل نشده است. ما در مورد خطر بالا گرفتن تنش ها به ویژه در شمال کوزوو نگران هستیم.
وی افزود از همین رو بسیار مهم است که بلگراد و پریشتینا از هرگونه اقدامی که اوضاع را وخیم تر می کند، اجتناب کنند و بیشتر به راههای مذاکره برای عادی سازی روابط بیاندیشند.
تنش های اخیر میان کوزوو و صربستان از روز جمعه در پی تصویب سه قانون مربوط به انتقال نیروهای امنیتی کوزوو در پارلمان این کشور، بالا گرفت. بلگراد این قوانین را تهاجم سیاسی علیه صربستان و نقض قطعنامه 1244 شورای امنیت می داند.
کوزوو که اکثر مردم آن آلبانی تبار هستند، سال دوهزار و هشت به طور یک جانبه استقلال خود را از صربستان اعلام کرد. صربستان تاکنون این استقلال را به رسمیت نشناخته است. پس از شکست کوزوو برای عضویت در اینترپل، دولت این کشور از بیست و یکم نوامبر از افزایش تعرفه گمرکی بر محصولاتی که از صربستان و بوسنی هرزگوین وارد کوزوو می شود، خبر داد. به این ترتیب تعرفه گمرکی از ده درصد به صد درصد رسید.
شهرداران چهار منطقه با اکثریت ساکنان صرب در کوزوو، در واکنش به این اقدام استعفا کردند. شوراهای شهرداری این مناطق هم تصمیم گرفتند هرگونه ارتباط رسمی با پرشتینا را متوقف کنند.
علاوه بر این " فهرست صرب" اصلی ترین حزب سیاسی صرب های کوزوو هر روز در شمال متروویسا تظاهرات بر پا می کند، تظاهراتی که تا پنج هزار نفر در آن شرکت می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کوزوو بلگراد تنش خويشتنداري سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته این سازمان یک هزار و ۵۷۸ عملیات را در سطح شهر سمنان پوشش داده است، ابراز داشت: طی این عملیات‌ها یک هزار و ۵۹ نفر نجات داده شدند.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: از این تعداد ۵۲۸ مورد انواع حریق و یک هزار و ۵۰ مورد سایر حوادث را در بر دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشتر حریق‌ها ناشی از بی احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق بوده است، ابراز داشت: ۱۴۲ مورد حریق‌ها از ساختمان‌های متروک، ضایعات و سطل‌های زباله اتفاق افتاده است.

خادمیان ضمن بیان اینکه ۸۲ مورد حریق منازل مسکونی و ۶۸ مورد دیگر مربوط به خودروها بوده است، تصریح کرد: ۸۸ حریق خارج از محدوده شهری نیز پوشش داده شدند.

وی بابیان اینکه در ۳۷۹ مورد افراد از کابین آسانسور و ۱۴۹ نفر از اماکن و منازل نجات یافتند، افزود: ۲۱۴ مورد نیز گرفتن حیوانات موذی بوده است.

کد خبر 6087860

دیگر خبرها

  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین