Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح طلبان اگر تا انتخابات ریاست جمهوری 96 رویکرد واحد داشتند و یک صدا ائتلاف جریان اعتدال و اصلاحات را فریاد می زدند اما امروز حتی بزرگان شان نیز برای تعریف استراتژی دچار اختلاف دیدگاه هستند. گروهی همچون سعید حجاریان می گویند «انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه بگیر نیست و اگر مکنت دارد، باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود»، در مقابل افرادی همچون بهزاد نبوی معتقدند «آقایان ناطق نوری، علی لاریجانی و علی مطهری و باهنر اصلاح طلب نیستند اما اصولگرای میانه رو هستند و به منافع کشور فکر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه میانه روهای اصلاح طلب و اصولگرا باید متحد شوند والا مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را به تندروها می بازیم که برای کشور، ملت و اصل نظام نگران کننده است.»

حسین الله‌کرم در گفتگو درباره دوگانه دیدگاه های حجاریان و بهزاد نبوی که یکی به خروج حاکمیت تشویق می کند و دیگری به باقی ماندن بر ائتلاف با اصولگرایان میانه ور گفت: جریان تجدیدنظر طلب یا رادیکال های اصلاحات در میانه دهه هفتاد تحت عنوان «فشار از پایین» حرکتی را آغاز کردند تا بتوانند با دولت وارد چانه زنی شوند.

وی افزود: امروز اصلاح طلبان می بینند، طرح صحبت با کدخدا به بن بست رسید و شکست خورد بنابراین مجددا به این تاکتیک رو آوردند و در قالب دو تفکر برای حفظ آینده جریان اصلاحات چنین حرکتی را جلو می برند تا مثل 16 دی سال 96 غافلگیر نشوند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اصلاح طلبان نتوانستند از وقایع 16 دی 96 بهره مند شوند و لیدری اعتراضات را به عهده بگیرند، در عوض براندازها، منافقین و سلطنت طلب ها میدان دار شدند. این اتفاق برای جریان اصلاحات ناخوشایند بود بنابراین دوباره به تاکتیک دوگانه روآوردند تا بتوانند در آینده بگویند ما نافرمانی مدنی را مصادر کردیم.

وی با اشاره به الگوگیری تجدیدنظرطلب های جریان اصلاحات از حرکت جلیقه زردها در فرانسه گفت: غرب سه گانه جنگ اقتصادی، جنگ روانی و حرکات میدانی را تحت عنوان استراتژی نافرمانی مدنی و حرکت از جایگاه سلولی به سمت موضوعی دنبال می کند. اگر وقایع 16 دی 96 در تابستان سال آینده تکرار شود و اعتراضاتی رخ دهد، جریان تجدیدنظرطلب دوم خرداد نمی خواهد غافلگیر شود بلکه از الان تلاش می کند تا نبض حرکت های اعتراضی را به دست گیرد و نگذارد لیدری کار به دست دیگران بیفتد.

الله کرم در پاسخ به این سئوال که بازی جدید تجدیدنظرطلب های جریان اصلاحات به نفع غرب است یا نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: این را باید از خودشان پرسید اما می شود تحلیل کرد هدف حجاریان، عبدی و آغاجری بهره برداری از وضعیت تابستان 98 به نفع جریانی است که بهزاد نبوی از آن دم می زند.

وی با بیان اینکه دیدگاه های بهزاد نبوی و حجاریان دو روی یک سکه هستند، بیان کرد: برای آنکه جریان فکری بهزاد نبوی بتواند همچون شراکت با روحانی در آینده با آقایان ناطق، باهنر و لاریجانی یک شراکتی را دنبال کند نیازمند یک جریان فشار از پایین است بنابراین امثال حجاریان در حال فراهم آوردن سرمایه اجتماعی برای ائتلاف اصلاحات-اصولگرایان میانه هستند.

منبع: نامه

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه ژورنالیست؛ اریک تن هاخ هر چه سریع‌تر باید برود

واکنش خبرنگاران فوتبال انگلیس به دیدار منچستریونایتد - کاونتری سیتی را مرور می‌کنیم. 

طرفداری | منچستریونایتد با برتری در ضربات پنالتی مقابل کاونتری سیتی به فینال اف‌ای کاپ راه یافت. 

روی کین پیش از شروع بازی منچستریونایتد و کاونتری سیتی در انتظار یک عملکرد قاطع نه تنها از سوی اریک تن هاخ، بلکه بازیکنان منچستریونایتد نیز بود. آن‌ها در لیگ برتر 12 بار شکست خورده‌اند اما امروز به مصاف تیمی رفته بودند که با 13 شکست در چمپیونشیپ، وضعیت مشابه شیاطین سرخ را داشت. منچستریونایتد برتری 3-0 را به طرز عجیبی که پس از تعویض‌های اریک تن هاخ حاصل شده بود با تساوی 3-3 عوض کرد. کاونتری در آخرین دقایق وقت‌های اضافه تیر دروازه یونایتد را به لرزه انداخت و سپس با مردود شدن گل چهارمش، از ثبت یکی از به‌یادماندنی‌ترین کامبک‌های تاریخ جام حذفی انگلیس ناکام ماند. اکنون به سراغ بررسی این بازی از زاویه دید خبرنگاران مطرح فوتبال انگلیس می‌رویم:

ساموئل لاکهرست از منچستر ایونینگ نیوز:

اریک تن هاخ نمی‌تواند نجات پیدا کند. او در سریع‌ترین زمان ممکن باید برود. آنتونی پس از پیروزی در حالی که سایرین محتاط هستند، به شکل اغراق‌آمیزی خوشحالی می‌کند. بازیکنان یونایتد باید هم با این عملکرد محتاط باشند. تنها چیزی که از عملکرد منچستریونایتد بعد از دقیقه ۷۰ خجالت آورتر بود، واکنش آنتونی به پیروزی در ضربات پنالتی بود پست او در شبکه‌های اجتماعی صبح امروز هم با اشاره به کاونتری با عنوان «Covertry» همراه بود. او امروز در حد و اندازه بازی کردن در سطح آن‌ها هم با مشکل مواجه است.

منچستریونایتد با ورود آنتونی برتری را از دست داد الکس شاو از تلگراف:

یکی از تحقیرآمیزترین پیروزی‌های تاریخ منچستریونایتد بود. 

 جیمز رابسون از ESPN: ماه گذشته، الخاندر گارناچو هنگام پیروزی 3-2 مقابل چلسی و 2-1 مقابل لیورپول تعویض شد و حالا 3-0 مقابل کاونتری سیتی.... میگل دلینی از ایندیپندنت:

حتی اگر منچستریونایتد در مرحله بعد هم باشد، دیگر «بهترین بازیکنان مصدوم هستند» جواب نمی‌دهد. تیمی که چند صد میلیون هزینه داشته، نمی‌تواند فوتبال سطح بالایی بازی کند.  

اریک تن هاخ طی سه مصاحبه قبل از بازی به مصدومیت بازیکنانش اشاره کرده بود مارک اوگدن از ESPN:

مارک رابینز شغل یک سرمربی دیگر منچستریونایتد را نجات داد.  

سرمربی کاونتری منجی فرگوسن نیز بود. اینجا در مورد او بخوانید. 

 

کارل آنکا از اتلتیک:

آنتونی پس از پیروزی منچستریونایتد با گرفتن گوش‌هایش به سمت بازیکنان کاونتری شادمانی می‌کند.  

آدام کرفتون از اتلتیک:

 منچستریونایتد فداکار تمامی تلاشش را انجام می‌دهد تا بازی‌ها تا جای ممکن جذاب باشند. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • دیدگاه ژورنالیست؛ اریک تن هاخ هر چه سریع‌تر باید برود
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • ببینید | دیدگاه رهبر انقلاب از اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح