Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوال از وزیر اطلاعات، ارائه طرح استیضاح وزیر اقتصاد، توضیحات لاریجانی درباره جایگاه شهید مفتح، جلسه غیرعلنی برای بررسی حواشی درباره نماینده سراوان از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه ۲۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سوال از وزیر اطلاعات، ارائه طرح استیضاح وزیر اقتصاد، توضیحات لاریجانی درباره جایگاه شهید مفتح، جلسه غیرعلنی برای بررسی حواشی درباره نماینده سراوان از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه ۲۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه 27 آذر جلسه غیرعلنی داشتند. در این جلسه با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد بحث انتشار فیلمی در فضای مجازی در مورد رفتار نماینده سراوان با ماموران گمرک ایران مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش)

- بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوان و خانواده

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم

- گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی طرح یک فوریتی طرح ساماندهی بازار خودرو

- گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد اقتضائات و الزامات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

- سوالات آقایان جهانبخش محبی نیا و کاظم جلالی از وزیر اطلاعات

- انتخاب 2 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو کمیته اجرا و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین

- انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان عضو دبیر خانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین

 

بنابراین گزارش، «احمد امیرآبادی»، عضو هیئت رییسه مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه 26 آذر گفت: نمایندگان استان اصفهان به جز آقای بختیار نماینده گلپایگان در جلسه علنی امروز حضور پیدا نکردند. این دومین جلسه علنی است که نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به مشکل کم آبی در این استان و عدم اجرای مصوبات در مورد آب شرب اصفهان در آن حضور پیدا نکردند.

 

«علی لاریجانی» نیز امروز با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) و شهید مفتح گفت: ایشان از شخصیتهای بزرگی بودند که هم در ارتباط دانشگاه و حوزه نقش به سزایی داشتند و هم از انقلابیون برجسته‌ای بودند که در پیروزی انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند.

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما به خاطر داریم نماز عید فطر در سال ۱۳۵۷ با چه عظمتی برگزار شد و منشاء یک جوشش بزرگ برای حرکت انقلاب بود. یاد آن شهید والا مقام را گرامی می‌داریم و به همکارمان آقای مفتح در مجلس، خانواده شهید و همه دوست‌داران شهید تسلیت عرض می‌کنم.

 

این گزارش می افزاید: «عادل آذر» در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش این دیوان از عملکرد 8 ماهه قانون بودجه 97 از منابع و مصارف، مصارف و ضرورت توجه به اقتضائات و الزامات در بودجه 98 پرداخت و گفت: دولت و مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه درباره ساز و کارهای تولید و افزایش اشتغال دقت کند.

 

رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه این گزارش توسط کمیته‌های تخصصی و با حضور وزارتخانه‌های مربوطه به خصوص وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شد، اظهار داشت: شرایط تدوین بودجه 98 در شرایط تحریم خواهد بود از این رو باید به مسائلی توجه کرد که شاید در گذشته چندان به آن بها نمی‌دادیم.

 

 

رئیس دیوان محاسبات  با تأکید بر توجه به دغدغه‌های ناشی از حسابرسی‌ها عنوان کرد: در این گزارش نرخ تورم از سال 90 تا آبان 97 فهرست شده که نشان می‌دهد شوک ارزی سال 90 باعث شده رشد اقتصادی به 7.4- کاهش یابد.

 

«بهروز نعمتی» در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷آذر) با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: در این جلسه و با حضور وزیر اقتصاد کلیپی که در مورد آقای درازهی نماینده سراوان در فضای مجازی پخش شده است  مورد بررسی قرار گرفت.


سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نمایندگان بحث هایی در این زمینه داشتند و اعتراض هایی به این موضوع بود، با توجه به این که کلیپ تقطیع شده است آقای درازهی توضیح داد که 45 دقیقه جلوی درب گمرک جلویش را گرفته بودند و فحش های بدی به وی دادند و وی را عصبانی کردند.


نعمتی با بیان اینکه باید فارغ از فضاهایی که وجود دارد با موضوع منطقی برخورد شود،گفت: در این جلسه بنا شد که مسعود پزشکیان و فرهاد دژپسند موضوع را بررسی کنند و گزارش نهایی را تا فردا به مجلس ارائه کنند.

 

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷آذر)و در بررسی لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در ماده ۱۰ این لایحه مصوب کردند، اشخاص مشمول مکلف اند شماره حساب یا حساب های بانکی و شناسه یکتای دستگاه های کارتخوان بانکی (POS) یا درگاه های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده برای فعالیت شغلی خود را به سازمان اعلام کنند.

 

طبق این تبصره در موارد استفاده از حساب بانکی یا دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی جدید اشخاص مشمول مکلف اند اطلاعات آن ها را بلافاصله از طریق پوشه خود در سامانه مؤدیان به سازمان اعلام کنند.

 

همچنین «علی کرد» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حواشی پیش آمده برای نماینده سراوان 40 نماینده طرح استیضاح وزیر اقتصاد را امضا و برای ارایه به هیئت رییسه آماده کردند.

 

 

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما همچنین خواستار عزل رییس گمرک و رییس حراست گمرک هستیم.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه 27 آذر) در ماده ۱۱ لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بانک مرکزی را مکلف کردند، با همکاری سازمان ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی اقدام کرده و با ایجاد تناظر بین آن ها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی بنگاه های اقتصادی، به هر یک از پایانه های فروش، شناسه یکتا اختصاص دهد، همچنین بانک مرکزی موظف است به ترتیبی که سازمان درخواست می کند امکان دسترسی سازمان به اطلاعات درگاه های پرداخت و تراکنش های شبکه های پرداخت بانکی رسمی کشور را فراهم کند.

 

بنابراین گزارش، پس از آن سوال از وزیر اطلاعات مطرح شد و «جهانبخش محبی نیا» در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از سید محمود علوی وزیر اطلاعات به پیشگیری از نارضایتی مردم و امانتداری تأکید کرد و گفت: نگاهی به اتفاقات تلخ سال گذشته که بارها درباره آن تذکر داده بودیم نشان می‌دهد که به درستی به برخی از ارکان نظام توجه نشده است.

 

 

نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حادثه اخیر در مرز میرجاوه و شهادت نیروهای مخلص و اقدام سبوعانه گروه تروریستی در اهواز اشاره کرد و یادآور شد: با این وضع بازاندیشی در خلق استراتژی‌های نو در کنار استفاده از روش‌های سنتی ضروری است.

 

وی افزود: در قیاس جهانی کشورهایی که با هوشمندی هم آغوش هستند در حوزه قدرت نرم موفق‌ترند و این قدرت به کسب رضایت مردم پیوند خورده و در جمهوری اسلامی با احیای ارزش‌های اسلام عجین است.

 

در ادامه وزیر اطلاعات در مورد موضوع اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام گفت: تمام تلاش ما این است که امنیت برای فعالان سیاسی، اقتصادی، و رسانه ای و فرهنگی ایجاد کنیم نه اینکه بخواهیم امنیت را بر این فعالان حاکم کنیم.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: اعتقاد ما در وزارت اطلاعات این است که دستگاه های اطلاعاتی برای خفه کردن گلوله هاست و نه صدای گلوها و با این راهبرد وزارت اطلاعات دست در دست نخبگان کشور گذاشته است و امروز به گواهی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران یکی از محبوب ترین دستگاه ها در بین مردم است.

 

 

وی با اشاره به موضوع اعطای تابعیت به فرزندان مقامات ایرانی در پیوست برجام گفت: اگر این مسئله واقعیت داشت مسئله ای نامیمون و نازیبا بود و هر کسی که این موضوع را پذیرفته بود باید به عنوان خائن به امنیت کشور محاکمه شود.

 

وزیر اطلاعات تذکر داد: از آقای جلالی تشکر می کنم که با طرح این سوال زمینه را فراهم کردند که بنده توضیحاتی در محضر ملت ایران در رابطه با این موضوع بدهم هرچند معتقدم وقتی مطلبی گفته می شود اثر آن صددرصد از بین نمی رود ولی دلیلی هم ندارد که چون اثرش صددرصد از بین نمی رود ما آن را پاک نکنیم.

 

بنابراین گزارش پس از پاسخ های وزیر اطلاعات به سوالات کاظم جلالی و جهانبخش محبی نیا؛ این دو نماینده از پاسخ های وزیر به سوالاتشان قانع شدند.

 

«مسعود پزشکیان» زنگ پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 11 و 58 دقیقه به صدا درآورد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس (چهارشنبه، 28 آذرماه) رأس ساعت 8 با دستور هفتگی قوه مقننه برگزار خواهد شد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا اصفهان شب چله آیین مجلس دولت همایش محسن هاشمی خراسان جنوبي بازار قیصریه خبرگزاری شبستان اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !

  به گزارش پارس نیوز ، نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !