Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف گوشی هایی که به دلیل خاموش بودن، امکان رجیستری در شبکه تلفن همراه کشور را ندارند، گفت: ما در ابتدای طرح رجیستری، یک دوره ۳ ماهه برای پایش درنظر گرفتیم و از مردم خواستیم که در این بازه زمانی گوشی های خود را روشن کنند تا این گوشی ها در شبکه فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما با وجود اطلاع رسانی کاملی که انجام شد برخی افراد، این گوشی ها را روشن نکردند و هم اکنون با توجه به افزایش قیمت گوشی در بازار به دلیل نوسانات نرح ارز، قصد دارند از گوشی های خاموش مانده استفاده کنند اما این گوشی ها در شبکه غیرفعال است.

جهرمی گفت: در این زمینه کارگروه فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای تلفن همراه تشکیل شده تا بتوانند برمبنای پردازش های ممکن، موارد موردنظر از گوشی های قدیمی جامانده در طرح رجیستری را آنالیز کنند تا مشخص شود که این گوشی ها قابلیت فعالسازی دارند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه سیستم ثبت و رجیستری از تطابق شماره تلفن همراه کاربر و شماره شناسه IMEI گوشی وی، عملیاتی می شود، توضیح داد: اگر بخواهیم این فرآیند را به صورت کامل باز بگذاریم، عده ای سودجو که به دنبال قاچاق کالا هستند، از این امکان استفاده کرده و گوشی های قدیم را با IMEI جدید وارد شبکه می کنند. این کدهای جعلی باعث بروز باگ در داخل سیستم می شود.

وزیر ارتباطات افزود: اما با این حال برای افرادی که به رغم مهلت داده شده، به هر دلیلی گوشی خود را فعال نکردند و هم اکنون با مشکل مواجه شده اند نیز باید فکری کرد. به همین دلیل کارگروه فنی رگولاتوری درحال بررسی بر نحوه تعیین تکلیف این گوشی ها است.

وی درباره توقف ثبت رجیستری گوشی های مسافری در سامانه همتا نیز گفت: گوشی هایی که تحت عنوان مسافر اما خارج از روال مورد تایید وزارت صمت، وارد کشور می شوند، بار مسافر محسوب نمی شوند و برای آنها قانون بار مسافر پیاده سازی نخواهد شد.

جهرمی با بیان اینکه برخی انتقادات به این است که کانال های اصلی واردات گوشی کار نمی کنند و این موضوع باعث ایجاد اخلال در بازار شده است، افزود: تاکید ما بر این است که همه باید مسئولیت واقعی خود را انجام دهند و به جای شیوه های جایگزین، اگر مشکلی وجود دارد باید حل شود.

کد خبر 4488577 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح رجیستری تلفن همراه گوشی همراه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

ایتنا - برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس