Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@19:56:22 GMT

پودر سوخاری خانگی درست کنید+دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۹۴۹

پودر سوخاری خانگی درست کنید+دستور تهیه

رکنا: پودر سوخاری خانگی برای پخت و پز غذا اگر در خانه تهیه شود سالم تر است.

پودر سوخاری یکی از پرکاربردترین پودرها در آشپزی است. پودر سوخاری را می توانید برای سرخ کردن مرغ، ماهی، کتلت و بسیاری از غذاهای سرخ کردنی درست کنید. پس به جای خرید پور سوخاری حاضری می توانید با دستور زیر آن را در منزل تان به راحتی درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه پودر سوخاری خانگی

پفک نمکی رنگ نارنجی : 1بسته

پودر سیر،بیکینگ پودر : به میزان دلخواه

نان باگت : 2 عدد

نمک، پودر آویشن و زرد چوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه پودر سوخاری خانگی

نان باگت را باز کرده و با آب کمی آن را نمدار می کنیم که خمیر نشود.

سپس نمک، آویشن، زرد چوبه و پودر سیر را روی آن پاشیده و می گذاریم تا خشک شود.

بعد از خشک شدن نان باگت را به همراه بیکینگ پودر و پفک پودر می کنیم.

درصورت تمایل می توانید آرد هم به آن اضافه کنید.

این پودر برای ماهی، مرغ، قارچ و کتلت و ... مناسب است.

فقط باید توجه داشت که تاریخ انقضای این پودر به تاریخ پفک بستگی دارد و اگر به آن پفک را اضافه نکنید ماندگاری بسیار بالایی دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سعید با نازی دعوا کرد و از خانه رفت/ وقتی به خانه برگشت یک مرد آنجا بود! پشت پرده پرونده سیاه آقای سوپراستار از زبان بازپرس حسین پور + فیلم جزییات شرط‌ بندی و تبانی در ۲ بازی تیم ملی فوتبال ایران لو رفت هنگامی که عمویم در دادگاه خانواده فریاد زد او دختر برادرم نیست دنیا روی سرم خراب شد نیش مرگبار مار سمی مردی را در حین اقدام شیطانی با زن جوان از پای درآورد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فیلم نجات یک دختر در هنگام خودکشی توسط دانشجوی مازندرانی دزدی مرد عینکی از بانک مثل آب خوردن ! +تصاویر پسر خلافکار کرمانشاهی به مادر خودش هم رحم نکرد انهدام باند "گرگ‌های وحشی" در حافظ تهران اخراج یک دانشجو و انفصال از خدمت یک استاد دانشگاه تهران تایید شد + جزئیات قاچاق اسلحه قهرمان پر افتخار ایرانی را پشت میله های زندان انداخت عاملان تخریب اتوبوس های بی آرتی مشهد دستگیر شدند ازدواج اجباری شهلا و پدرام با دخالت پلیس و خانواده / از گروگانگیری تا فرار به دبی تصادف زنجیره‌ای در کرمانشاه ۳ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: منزل ماهی مواد ساعت تاریخ غذا پودر سوخاری عکس زن فیلم شلیک سرقت همدستی دستگیری جوان خاش سانحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها

«حاجی بادام» یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های یزدی است که طعم خوب و سادگی آن زبانزد خاص و عام است، در ظرف شیرینی مخلوط یزدی‌ها جایگاه قابل توجهی دارد و جزو میراث ناملموس کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، شهر فلات مرکزی ایران به واسطه قرارگیری در اقلیم خاص بناها و سازه‌های منحصربه‌فردی از جمله قنات دارد و بیشتر به این نام شناخته می‌شود، اما در کنار این جاذبه‌های گردشگری خوراکی‌های خوشمزه و پرخاصیتی نیز دارد که در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

تعدادی از مردم تصور می‌کنند که «میراث فرهنگی» تنها به آثار تاریخی و میراث ملموس باقی مانده از گذشتگان می‌پردازد، در حالی که در کنار این آثار، کشور ما در میراث ناملموس نیز بسیار غنی است که با تلاش متولیان امر در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بسیاری از خوراکی‌های نواحی و مناطق مختلف کشور جزو آثار ناملموس فرهنگی یک سرزمین محسوب می‌شود و ثبت آن‌ها راهی برای حفظ و معرفی این سوغاتی‌های محلی به مردم سایر نقاط کشور است.

ثبت ۱۴۷ اثر ناملموس یزد در فهرست آثار ملی کشور

عبدالمجید شاکری شمسی، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با تاکید بر ضرورت صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تاکنون ۱۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی استان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای ۷۰۰۰ اثر ارزشمند شناسایی شده از جمله خانه‌ها، مساجد، حسینیه، کاروانسراها، قلعه، حمام، آب انبارها، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی بافت‌های شهری و روستایی است، عنوان می‌کند: از این تعداد ۱۷۱۲ اثر تاریخی، فرهنگی در حوزه غیر منقول به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان می‌کند: بسیاری از خوراکی‌ها و شیرینی‌جات یزدی در لیست اثر ناملموس کشور به ثبت رسیده که یکی از آن‌ها «حاجی بادام» است. میراث ناملموس دیار جهانی یزد، سوغاتی‌های مهمی دارد که بعضی به خوبی شناخته شده و بعضی همچنان ناشناخته است.

شاکری شمسی تصریح می‌کند: «حاجی بادام» یکی از شیرینی‌های ساده است که جزو آثار ناملموس قرار دارد و در زمره خوراکی‌های این استان به ثبت ملی رسیده است.

شیرینی سنتی و مقوی یزدی‌ها

«حاجی بادام» را می‌توان به عنوان یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های یزدی نام برد که طعم خوب و سادگی آن زبانزد خاص و عام در یزد است و در ظرف شیرینی مخلوط یزدی‌ها جایگاه قابل توجهی دارد. این شیرینی ترکیبی از مواد اولیه مورد نیاز از جمله آرد بادام، آرد نخودچی، جوز و تخم‌مرغ است که هرکدام ارزش غذایی زیادی دارد و در کنار هم طعمی بسیار متمایز از دیگر شیرینی‌ها خواهد داشت.

حاجی بادام به شکل نقل و گرد و به رنگ نخودی کرم و تیره است، که از «بادام» یکی از مغزهای مهم با چربی‌های اشباع نشده و سرشار از پروتئین غذایی مغذی و غنی پر درست می‌شود که برای سلامتی مفید است.

بادام حاوی مقدار زیادی اسید چرب است که به نرم شدن پوست بدن کمک می‌کند و سرشار از ویتامین E است و خاصیت ضد پیری دارد و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

یزدی‌ها حاجی بادام را چگونه تهیه می‌کنند؟

زرده تخم‌مرغ برای درست کردن حاجی بادامی نقش اساسی را بر عهده دارد و باید حداقل پنج عدد زرده را از تخم‌مرغ جدا کرد. مواد غذایی دیگری همچون پودر قند، پودر هل، آرد نخودچی، جوز هندی، پودر بادام و بیکینگ پودر نیز از مواد مورد نیاز برای پخت حاجی بادام است.

با این مقدارمی‌توان ۲۰ تا ۳۰ عدد شیرینی حاجی بادامی را درست کرد. ابتدا باید کاسه‌ای بزرگ برداشت تا بتوان موادی که در ادامه اضافه می‌شود را به خوبی هم زد. پنج زرده تخم‌مرغی که جدا شده است در داخل کاسه ریخته و بعد از آن پودر قند، پودر هل و جوز هندی به آن اضافه می‌شود. می‌توان به این ترکیب مقدار کمی زعفران غلیظ آب شده اضافه کرد تا طعمی عالی به شیرینی بدهد.

در کنار درست کردن این ترکیب باید آرد نخودچی، بیکینگ پودر و پودر بادام را در ظرفی جدا با هم ترکیب و آن را چند سری اَلک کرد تا یک‌دست شود. لازم است این مخلوط به ترکیب زرده تخم‌مرغ، پودر قند، پودر هل و جوزه هندی اضافه شود. حالا خمیرمایه شیرینی آماده است تا در درون سینی فر قرار گیرد.

کد خبر 729024

دیگر خبرها

  • طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء