Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه محور اقتدار نظام اسلامی به خصوص جامعه علمی کشور در برابر توطئه های استکبار جهانی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه به مناسبت سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با ایرنا، افزود: ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه ایران اسلامی از مهمترین توطئه های دشمنان نظام اسلامی است که در این شرایط همدلی دانشگاهیان و حوزویان به عنوان اقشار تحصیکرده، آگاه و زمان شناس عامل خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه 2 رکن بسیار مهم در انقلاب اسلامی ایران هستند که توسعه علمی و عملی کشور بستگی به میزان کارایی و عمکرد آنها دارد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاهزیرساخت علم و اخلاقدر جامعه است که توجه موثر به آن ها به تعالی می انجامد.
وی اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه های استان تولید کننده دانایی و ایده در جامعه هستند و در استان باید به این بخش ها نگاه ویژه شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: ظرفیت های استان مرکزی در عرصه دانشگاهی و حوزه های علمیه غنی است و با برنامه مدون و هدفمند می توان اثربخشی چندین برابر از این بخش ها داشت.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محمد مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: شهید مفتح برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های فراوانی را انجام داد، بنابراین اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ این میراث گرانبها از جان و دل تلاش کنند.
وی یادآور شد: شهید مفتح به خاطر شناخت عمیق مسایل علمی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی، به ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده بود و این منش رفتاری و تفکر باید تداوم یابد.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل آمد و این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.
3017/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری نیشابور اظهار کرد: حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود و این مهم نشان دهنده قدرت پاسخگویی این کشور است.

امام جمعه نیشابور افزود: امیدواریم مدیران نیز با اقتدار ادارات را با دلگرمی، امیدواری و برنامه جلو ببریم تا در زمینه مدیریتی هم شاهد ارتقا باشیم.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقدام به موقع خود در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی آرامش را به جامعه بازگرداند و این اقدام باعث امید به مردم ایران شد.

یعقوبی تاکید کرد: برخی تصور می‌کردند رژیم صهیونیستی توانایی حمله به ایران را دارد و باعث استرس و اضطراب مردم ایران شده بودند اما با حمله موشکی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی تمام معادلات به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

امام جمعه نیشابور با اشاره به طرح عفاف و حجاب بیان کرد: مساله طرح حجاب که نیروی انتظامی در سطح کشور شروع کرده‌اند و ما به دنبال اجرای قانون در امر حجاب هستیم و ما حجاب اجباری نداریم بلکه حجاب قانونی داریم و قانون حجاب برای ثبات اجتماعی در کشور است.

وی ادامه داد: تذکرات در ادارت جدی تر از گذشته باشد و باید از نیروی انتظامی در زمینه حجاب حمایت شود و آنان که با نیت مخالفت با جمهوری اسلامی ایران اقدام به کشف حجاب می‌کنند بسیار اندک هستند.

کد خبر 6079987

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • انجام عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است
  • حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی باعث اقتدار نظام است
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است
  • معتمدی: عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است +فیلم
  • نظام ناسالم مناسبات بین‌المللی در برابر اقدامات اسرائیل