Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آمریکا یک بار دیگر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد منزوی شد. دولت این کشور همراه با مجارستان تنها کشورهایی بودند که با یک برنامه داوطلبانه برای حل بحران پناهندگان مخالفت کردند. 

به نوشته رویترز، در جلسه دوشنبه تنها مجارستان از آمریکا حمایت کرد و به یک قطعنامه سالانه درباره آژانس پناهندگان سازمان ملل رأی مخالف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸۱ کشور به قطعنامه مورد نظر رأی مثبت دادند و ۳ کشور رأی ممتنع دادند. این قطعنامه طی بیش از ۶۰ سال گذشته با اتفاق آرا به تصویب رسیده است.

اما قطعنامه سال جاری با سال گذشته تفاوت دارد و در آن برنامه‌ای برای پناهندگان گنجانده شده است. این برنامه را «فیلیپو گراندی»، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل تدوین کرده است. قطعنامه سال جاری از کشورها می‌خواست این برنامه را اجرا کنند. 

آمریکا ماه گذشته که اولین مذاکرات بر سر این قطعنامه مذاکره انجام شد و مورد تأیید کمیته حقوق بشر مجمع عمومی قرار گرفت، تنها کشوری بود که با پیش‌نویس آن مخالفت کرد. واشنگتن ادعا می‌کرد برخی از مفاد موجود در قطعنامه اعم از رویکرد جهانی نسبت به پناه‌جویان و مهاجران با منافع این کشور در تضاد است. 

قطعنامه‌های مجمع عمومی غیرالزام‌آور هستند اما می‌توانند بار سیاسی داشته باشند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به نوار غزه را نقض کرده است.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074455 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است