Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@13:26:49 GMT

​ آغاز جلسات آشنایی با معارف نهج‌البلاغه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۹۲۴۶

​ آغاز جلسات آشنایی با معارف نهج‌البلاغه

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، علی‌اکبر مرجانی مدیر آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره سلسله جلسات آشنایی با معارف نهج‌البلاغه گفت: از فردا چهارشنبه 28 آذر فاز دوم برگزاری این جلسات با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع از ساعت 8 صبح الی 12 آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره دوم این جلسات 25 برنامه درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سال 96 و در سری نخست برگزاری این جلسات، پنجاه برنامه درباره مسائل مبتلا به جامعه در موضوعات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در نهج‌البلاغه تهیه و تدوین شد. محتوای این جلسات در قالب لوح فشرده تهیه شده و در برنامه‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، همچنین قرار است از محتوای این جلسات مسابقاتی برگزار شود.

مرجانی افزود: 5 جلسه از سلسله جلسات سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید حمیدرضا امین‌زاده معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، 5 جلسه با حضور محمدعلی مجد استاد دانشگاه، 20 جلسه با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و 20 جلسه با حضور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار شد.

  

مدیر آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از پخش این جلسات در شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: هنوز 4 بخش از پخش جلسات دوره نخست باقی مانده که هر شب پیش از اذان مغرب از شبکه قرآن پخش می‌شود.

به گفته وی، سلسله جلسات سبک زندگی قرآنی و آشنایی با معارف مهدویت یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در سال 96 تهیه و تدوین شد.

این جلسات در سالن همایش 9 دی ناحیه مقاومت بسیج ابوذر واقع در منطقه 19 تهران، بزرگراه شهید تندگویان، خانی‌آباد، بلوار میلاد، بعد از شهرداری، جنب آتش نشانی برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری اندیشه های فلسفی معلم شهید در برنامه رادیویی سوفیا بررسی می شود.

این برنامه امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۲ با حضور مهمانانی همچون مجید حمید زاده مدرس حوزه ودانشگاه، حسین غفاری از شاگردان شهید مطهری، حجت الاسلام عسگر دیرباز رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و حجت الاسلام مهدی جهان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حضور خواهند داشت.

کارشناس مجری این برنامه روح الله منامی معاون علمی مجمع فلاسفه ایرانی خواهد بود و به صورت زنده نیز از اپلیکیشن ایران صدا پخش خواهد شد.

کد خبر 6092827 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن