Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد تمام تعهدات خود برای ساخت خانه های تخریب شده مددجویان تحت حمایت را، در زلزله کرمانشاه انجام داده است.

به گزارش ایرنا، پروزیر فتاح روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: کمیته امداد با اعتبارات داخلی و کمک های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان در کرمانشاه ساخته و پیش از فصل سرما تحویل آنها داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. درجریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی دراستان کرمانشاه به کلی تخریب و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
وی در ادامه سخنان خود، کار در کمیته امداد را سخت دانست و گفت: شرایط اقتصادی در ماه های گذشته موجب شده تا مراجعات مردمی به کمیته امداد به طور چشمگیری افزایش یابد به گونه ای که از ابتدای امسال، 620 هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: افتخار کمیته امداد در سال گذشته کاهش 15 درصدی جامعه هدف بود که در ماه های گذشته با افزایش این جمعیت مواجه هستیم.
فتاح با بیان اینکه در سال گذشته با همکاری دولت، سرانه ماهانه مددجویان کمیته امداد سه برابر افزایش یافت ولی تورم امسال ارزش این افزایش سرانه را کاهش داده است گفت: با تاکید رئیس جمهوری، 2 نوبت سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد توزیع می شود تا بخشی از این فشار اقتصادی به این قشرهای آسیب پذیر کاهش یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه انفاق های مردم از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است تاکید کرد: با وجود شرایط اقتصادی، شاهد هستیم که کمک های مردم به محرومان و مددجویان افزایش یافته است که این نشاندهنده نوع دوستی مردم ایران است.
وی تلاش کمیته امداد را ایجاد آرامش و جلوگیری از فشار اقتصادی به خانواده های جامعه هدف دانست و تاکید کرد: جامعه هدف کمیته امداد، جامعه ای متعالی است به گونه ای که خوش حساب ترین افراد به بانک ها مددجویان کمیته امداد هستند و از نظر آمار بالای ازدواج و آمار پایین طلاق نیز این افراد سرآمد کشور هستند.
فتاح تاکید کرد: 150 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر یک هزار شدند ضمن اینکه 72 هزار دانشجو و طلبه در جامعه هدف این کمیته مشغول به تحصیل هستند.
وی در ادامه، کمیته امداد امام خمینی(ره) را فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی دانست و افزود: این مسیر حرکتی کمیته امداد موجب جلب اعتماد همه قشرهای جامعه از جمله جامعه اهل سنت کشور شده است به گونه ای که آنها حدود 2 سال است که زکات خود را به کمیته امداد می دهند.
فتاح همچنین استقامت و صبوری مردم در برابر مشکلات و جنگ اقتصادی دشمن را پیروزی بزرگ برای نظام اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه فاصله طبقاتی مسئولان و محرومان باید کاهش یابد گفت: مسئولان باید تسریفات را کنار گذاشته و در میان مردم بیایند، چراکه هر چه ارتباط مردم و مسئولان بیشتر باشد، این امر موجب تحکیم بیشتر نظام خواهد شد.
وی در پایان، مردم قم را در کمک به محرومان سرآمد و الگوی کشور دانست و ادامه داد: به دلیل جایگاه و کمک های زیاد مردم این استان، پایگاه فرهنگی کمیته امداد در قم مستقر شد.
فتاح امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند. این دیدارها فردا نیز ادامه خواهد داشت.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد زلزله كرمانشاه فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان

قائم مقام کمیته امداد اصفهان گفت: سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد اردستان تسهیلات پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، نبی‌اله اله‌دادی ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه کمیته امداد اردستان اظهار داشت: ما در کمیته امداد شهرستان اردستان 2 هزار و 400 نفر خانواده تحت حمایت داریم که بالغ بر 4 هزار و 800 نفر بوده و به لطف خدا و توفیقاتی که تاکنون بوده است برای اینکه مددجو تحت حمایت خود بگیریم محدودیتی نداشته‌ایم و هر مددجویی که تحت دهک سه باشد و به ما معرفی کنند با یک تحقیقات محلی او را تحت حمایت خود قرار می‌دهیم.

وی افزود: شاهد بودیم در چند روز گذشته 33 هزار نفر خانواده کشور برای آنان مسکن تهیه شد و سهم استان اصفهان 837 مسکن بود که این برای استان اصفهان بسیار کم است اما در شهرستان اردستان خوب بوده است و هر جایی که مدد جویان زمین داشته باشند و با تفاهمی که با بنیاد مسکن و سپاه و کمیته امداد باشد آماده هستیم تا مسکن احداث کنیم.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان هنوز 200 خانواده مستاجر مددجو وجود دارد، گفت: ما آمادگی داریم تا در صورت در اختیار قرار دادن زمین برایشان مسکن تهیه کنیم و اولویت امداد بعد از مسائل فرهنگی و اقتصادی و معیشتی اشتغال است تا بتوانیم خانواده‌ها را توانمند کنیم در حالی که اولویت اولمان آموزش است.

وی ابراز داشت: کمیته امداد اردستان در سال گذشته 170 نفر آموزش توانمندسازی داشتند که این آموزش انجام شده است و حدود 108 درصد تحقق داشته که این از آمار تعهدشان بیشتر بوده است و این نشان می‌دهد که در موضوع آموزش بسیار خوب کار کرده‌اند و حدود 550 میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان اردستان وارد شده تا بتوانیم خانواده‌ها را برای اشتغال پایدار آماده کنیم که با تمام فرایندهایی که برای دریافت تسهیلات وجود دارد، توانسته‌ایم 90 درصد این تسهیلات را جذب کنیم و امسال کمی سهمیه تسهیلاتمان بیشتر شده است که امید است بتوانیم با همکاری تمام مجموعه‌ها آن را جذب کنیم؛ دغدغه ما فقط موضوع معیشت مددجویان کمیته امداد است تا بتوانیم خدمت بیشتری انجام دهیم و با تمام سازمان‌ها تفاهم‌نامه جهت همکاری داریم.

اعطای 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی

به گزارش تسنیم؛ در این جلسه محمد جواد شفیعی به عنوان رئیس جدید کمیته امداد اردستان معرفی و از خدمات ابوالقاسم صادقی به عنوان رئیس پیشین کمیته امداد شهرستان اردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/802/.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد