Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اتحاد و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ائمه جماعات شهرستان ملارد، با تأکید بر اتحاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان در ادامه ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) ابراز کرد: ما هر چه داریم از برکات وجودی آن حضرت و در جوار آن حضرت بوده است.

وی با قرائت آیه 104 سوره آل‌عمران و با بیان اهمیت کادرسازی در اسلام گفت: بنا به فرمایشات حضرت علی(ع) مسلمانان طبقات مختلفی را در اسلام تشکیل داده‌اند برای آن‌که هر طبقه وظایف خاصی را انجام دهد، یک امت و جمعیتی لازم است در اسلام وجود داشته باشد که نقش آن‌ها دعوت مردم به خیر و سعادت است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان چند اصل برای موفق‌تر عمل کردن کادر سازی ابراز کرد: تفقه در دین و خودسازی نخستین اصل بوده که ابتدا باید خودمان با دین آشنا باشیم و سپس در ساختن جامعه گام برداریم و احکام دین را به‌درستی برای دیگران تبیین کنیم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با تقسیم علم فقه به ده قسم گفت: معارف فقهی مربوط به اعتقادات که علم کلام را تشکیل می‌دهد، اولین قسم بوده، سپس معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی، معارف فرهنگی و توجه به علوم، معارف علوم سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی از دیگر اقسام علم فقه هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام بنیان‌گذار حکومتی جهانی است، خاطرنشان کرد: در جامعه بایستی حکومتی مقتدر داشته باشیم که احکام اسلامی را ترسیم و برای جهانیان تبیین کند.

دستیار عالی مقام معظم رهبری با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردآیت‌الله نوری همدانی: دشمن در فضای مجازی به دنبال سست کردن قدرت و اراده نظام استآیت‌الله نوری همدانی: وحدت اسلامی با سرنوشت مسلمانان گره خورده است

استاد برجسته حوزه علمیه قم دومین اصل موفق عمل کردن کادرسازی را خدمت به مردم دانست و گفت: طلاب علوم دینی نباید درس و بحث و مباحثه را ترک کنند و باید در این زمینه اهتمام جدی داشت.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به نامه 53 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر نخعی گفت: این نامه منشوری برای اداره مملکت بوده و نامه‌ای کامل‌تر از آن برای حکومت‌داری نیست، در این نامه آمده مالک بداند مردم ستون دین بوده وباید خدمت گذار مردم بود.

وی تصریح کرد: شما باید در کنار مردم و مردم در کنار شما باشند، علمای بزرگ همین‌گونه بوده‌اند و مشکلات مردم را علما برطرف می‌کردند و از آن‌ها دور نبودند، بنابراین هرقدر که با مردم ارتباط بیشتر داشته باشیم مردم نیز ما را جزو خود خواهند دانست.

مرجع تقلید شیعیان سومین اصل موفق‌تر عمل کردن در کادر سازی را وحدت و اتحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند در هر شهری و نقطه مسکونی باید سه قدرت وجود داشته باشد، وجود فقیه و عالم، وجود طبیب بصیر و وجود حاکم و مدیری خیراندیش سه قدرتی هستند که باید در هر شهر و نقطه مسکونی وجود داشته باشند.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با تأکید بر اتحاد حوزه و دانشگاه گفت: این دشمن بود که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کرد درحالی‌که این دو باید با همدیگر اتحاد داشته و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تدریجاً بر تمام جریان‌ها غالب خواهد شد، تصریح کرد: هیچ تردیدی نداریم که این اتفاق خواهد افتاد و این انقلاب زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی(عج) خواهد شد.

انتهای پیام/‌ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند