Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی جهاد دانشگاه خراسان‌جنوبی گفت: طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی بانوان خانه‌دار در خانه محله بلوار شعبانیه از نیمه بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «لیلا محمودی» صبح امروز (26 آذر) در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های نخستین همایش ملی عناب خراسان‌جنوبی اظهارداشت: عناب محصولی با پتانسیل‌های زیاد اقتصادیاست که متأسفانه به آن توجه کافی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاه خراسان‌جنوبی با اشاره به موفقیت‌های کشور چین در حوزه تولید 30 محصول فرآوری شده از عناب گفت: با توجه به مزیت تولید این محصول بسیار مهم در خراسان‌جنوبی باید بتوانیم این محصول را به پژوهشگران برای ورود جدی در حوزه پژوهش برای این محصول معرفی کنیم.

 

وی به دو حوزه فعالیت معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره داشت و یادآور شد: یکی از این حوزه‌ها انجام پژوهش‌ها با تمرکز بر گیاهان دارویی استان به ویژه سه محصول استراتژیک استان بوده که پنج متخصص در این بخش فعالیت و همکاری دارند.

 

محمودی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به زودی مجوز مرکز تخصصی خدمات برای ایجاد زنجیره فرآوری عناب را از معاونت تحقیقات جهاد دانشگاهی کشور می‌گیرد، اضافه کرد: در این راستا هدف یافتن جایگاه خراسان‌جنوبی در تولید و فرآوری این محصول در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دیگر حوزه‌های فعالیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است، تصریح کرد: معاونت پژوهشی این دانشگاه از سال 95 دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان با تمرکز به زنان خانه‌دار بر عهده گرفته که در این راستا 960 نفر از بانوان استان تحت پوشش و نیازسنجی خدمات برای آنها صورت گرفته است.

 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاه خراسان‌جنوبی ادامه داد: برنامه جهاد دانشگاهی در این حوزه در سال جاری تمرکز به زنان خانه‌دار منطقه مهرشهر بیرجند است.

 

محمودی با اشاره به اینکه در نیمه بهمن‌ماه امسال طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی بانوان خانه‌دار در خانه محله بلوار شعبانیه انجام می‌گیرد، یادآور شد: همچنین ترسیم نقشه آسیب‌های اجتماعی در بین دختران بالای ١۵ سال از دیگر طرح‌های مدنظر این معاونت در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

 

پایان پیام/574

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شب یلدا اصفهان هرمزگان دولت شب چله آیین خودرو پژوهش خبرگزاری شبستان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد