Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:13:27 GMT

در خانه شیشه شوی آبگریز برای خودرو بسازید!

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۹۵۷۳

در خانه شیشه شوی آبگریز برای خودرو بسازید!

در روز‌های بارانی، مهم‌ترین اصل در رانندگی، داشتن شیشه‌ای تمیز است تا در رانندگی اختلال ایجاد نشود. علاوه بر تمیز بودن شیشه از داخل خودرو، باید با استفاده از برف پاک‌کن و شیشه شوی‌ها، از بیرون نیز شیشه را تمیز نگه داشت. شیشه شوی خانگی آبگریز می‌تواند به همان اندازه که مواد تجاری موثر هستند، مفید واقع شوند و با این کار می‌توانید در خرج‌های خود صرفه جویی زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیا شیشه شوی خانگی به نسبت نمونه‌های تجاری مناسب‌تر است؟

به طور کلی می‌توان گفت که شیشه شوی دست ساز به نسبت نمونه‌هایی که در فروشگاه‌ها می‌بینیم از دو جنبه بهتر است: قیمت و دوست‌دار محیط زیست بودن.


درضمن در شیشه شوی خانگی از ماده‌ای مانند متانول استفاده نمی‌شود. متانول یک ماده شیمیایی خطرناک محسوب می‌شود که هم برای طبیعت و هم برای سلامتی انسان مضر است.

نحوه ساخت شیشه شوی آب گریز خودرو

شیشه شوی آبگریز باعث می‌شود که باران بر روی سطح شیشه خودرو به شکل قطراتی در بیاید و به شیشه خودرو نچسبد. سپس تیغه‌های برف پاک‌کن به راحتی می‌توانند این قطرات را از سطح شیشه جدا کنند و در روز‌هایی که باران شدیدی می‌بارد، شیشه خودرو نسبتا تمیز باقی بماند. همچنین این شیشه شوی جدا کردن قطعات یخ را از شیشه آسان‌تر می‌کند.

در ادامه دو روش مختلف برای ساخت شیشه شوی آبگریز خودرو قرار گرفته است که هر دوی آن‌ها عملکرد خوبی در آبگریز کردن سطح شیشه خودرو دارند.
روش ۱: ترکیب سرکه و الکل

* مایع ظرفشویی – ۲ قاشق غذاخوری
* سرکه سفید صنعتی – ۱ فنجان
* ایزوپروپیل الکل – ۲ فنجان
* آب – ۳ لیتر


نحوه ترکیب مواد

همه مواد را به جز آب و مایع ظرفشویی را در یک ظرف بریزید و آن‌ها را قاطی کنید.
آب را به ظرف اضافه کنید و در آخر مایع ظرفشویی را به مخلوط مواد اضافه کنید. مایع شیشه شوی آبگریز آماده است!
به میزان لازم از این ماده را در داخل محفظه شیشه شوی خودرو بریزید و مابقی را در ظرفی در جایی ایمن قرار دهید.


روش ۲: ترکیب اتانول

* ایزوپروپیل الکل – ۵ میلی‌لیتر
* اتانول – ۸۶ میلی‌لیتر
* روغن کرچک یا روغن سیلیکون – ۹ میلی‌لیتر
* ظروف پلاستیکی مورد نیاز

نحوه ترکیب مواد

* در داخل یک بطری اسپری تمیز، اتانول، ایزوپروپیل الکل و روغن کرچک را به ترتیب بریزید.

* بطری را به آرامی تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. ممکن است در این صورت مقداری گرما را از بطری حس بکنید که عادی است، اما در این مرحله درب بطری را نگذارید و صبر کنید تا بطری خنک شود.

* هنگامی که شیشه خودرو کاملا خشک و تمیز است، محلول را بر روی سطح شیشه اسپری کنید. سپس با یک پارچه شیشه را خشک کنید. پس از آن شیشه آبگریز می‌شود.


منبع: dande۶.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید امیر حسین موسوی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از این بود که خودرو حامل مقادیری تریاک از استان‌های شرقی به سمت تهران در حرکت است.

وی ضمن بیان اینکه پس از مشخص شدن زمان، مکان تحویل و نحوه انتقال هماهنگی‌های لازم به انجام رسید، افزود: با اقدامات هوشمندانه پلیس خودرو دنا شناسایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن بیان اینکه خودرو دنا در گردنه آهوان محور دامغان_سمنان توقیف شد، ابراز داشت: در بازرسی از خودرو چهار کیلو و ۷۷۳ گرم تریاک کشف شد.

موسوی ضمن بیان اینکه با کشف محموله راننده و سرنشین دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی ضمن بیان اینکه در این مأموریت یکی از مهره‌های توزیع مواد مخدر در کشور دستگیر شد، افزود: انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر اقدام مهمی که پلیس برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در رأس برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 6087607

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟