Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس خانه انیمیشن انقلاب اسلامی گفت: به جرات میتوان گفت، مهم‌ترین و شاخص‌ترین آثار انیمیشن کشور توسط هنرمندان نخبه و متعهد مرکز فرهنگی صبیان تولید میشود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدامین همدانی، رییس خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی از استودیو صبیان (بزرگترین مرکز تولید انیمیش در ایران) که هم‌اکنون در حال برگزاری است، گفت: شرکت فرهنگی صبیان، به عنوان یک موسسه خلاق و دانش بنیان با بهره گیری از انیماتور‌های متعهد و متخصص به دنبال خودکفایی کامل صنعت انیمیشن کشور و تولید آثار شاخص در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: موسسه فرهنگی صبیان با دو استودیوی اختصاصی در شرق تهران مستقر است و اغلب تولیدات شاخص و مهم حوزه انیمیشن در این مرکز به تولید میرسد.       رییس خانه انیمیشن سازمان رسانه اوج در ادامه در خصوص مهم‌ترین آثار تولید شده و در حال ساخت موسسه صبیان گفت: فیلم سینمایی «فهرست مقدس»، سریال «تندر»، سریال «اتل متل»، سریال «حسنا کوچولو»، سریال بین المللی «پسر دلفینی»، سریال بین المللی «جینگلیس» (تولید مشترک با روسیه) از شاخص‌ترین تولیدات مرکز صبیان است.       وی در ادامه در خصوص «سریال تندر» گفت: سریال «تندر» با موضوع یوزپلنگ ایرانی و با هدف جلوگیری از منقرض شدن نسل یوزپلنگ ایرانی که به سفارش مرکز صبا است و هم اکنون فصل دوم آن از شبکه پویا در
حال پخش است.

وی ادامه داد: تولید فصل دوم سریال «حسنا کوچولو» از تولیدات اصلی مرکز حصیان است که تاکنون استقبال خوبی از سوی کودکان شده است.      
وی در پایان گفت: در حوزه تبلیغات جانبی نیز فعالیت‌های جدی توسط مرکز انجام میگیرد که از این میان میتوان به تولید عروسک، بازی و نوشت افزار شخصیت‌های آثاری، چون «سنا کوچولو» و «پسر دلفینی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما

کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره اهمیت و تاثیری ارتباط کودکان با سینما گفت: انیمیشن بهترین ابزار برای تعلیم و تربیت کودکان است که در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود. سال ها است که ما هم از انیمیشن استفاده می‌کنیم و حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است که در حوزه تعلیم و تربیت انیمیشن تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از انیمیشن به عنوان یک ابزار پر مخاطب که افراد را ساعت‌ها پای تلویزیون و مانیتور نگه دارد استفاده کنیم؛ البته تولید انیمیشن در حوزه تربیت و  تعلیم کودکان در آموزش‌های پایه ‌آن‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند.

صارمی تاکید کرد: درباره بهترین ارتباط کودکان با سینما می‌توانم به اقتباس اشاره کنم و بگویم بهترین ارتباط کودکان با سینما اقتباس است. از این رو ما باید به روش‌های گوناگون، بچه ها را عادت دهیم تا در حوزه اقتباس ورود کنند و  وارد شوند تا بتوانیم ارتباط خوبی میان سینما و کودکانمان داشته باشیم، از این رو تولید آثار اقتباسی کمک شایانی به این ارتباط خواهد کرد‌.

وی بیان کرد: تقریبا از سال ۷۵ تا الان کارهای اقتباسی زیاد در حوزه کتاب کودک انجام شده است و نزدیک به ۸۵ انیمیشن اقتباسی داریم که امروز یکی از اهداف ما همین مسائل است برای مثال در باغ کتاب که محل کتاب است می‌توانیم نمایش انیمیشن را داشته باشیم تا فضایی متفاوت را برای کودکانمان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • «پاندای کونگ‌فوکار ۴»؛ همچنان سرگرم‌کننده
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • انتقاد تند اسحاق بریک: به درد نخورهایی که اسرائیل را به خطر می اندازند
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم
  • روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال
  • بانگ آزادی شنیدنی شد