Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:48:27 GMT

بارندگی در آذربایجان شرقی 26.9 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۹۶۰۲

بارندگی در آذربایجان شرقی 26.9 درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تا 26 آذر سال آبی گذشته 62 میلی متر بارندگی داشتیم، گفت: میزان بارندگی در سال آبی جاری در استان به 78.7 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود 26.9 درصد افزایش نشان می دهد.

محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی در استان از چاراویماق با 17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلی متر و کمترین میزان از سراب با یک میلی متر گزارش شده است.
وی میزان بارندگی طی این مدت از شرق تبریز را 4.5 میلی متر و از غرب این شهر را 6.5 میلی متر اعلام کرد.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته مراغه با 8 درجه بالای صفر گرمترین و ورزقان با 3 درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان بود و دمای تبریز در گرمترین زمان 7 درجه بالای صفر و در سردترین زمان صفر درجه سانتی گراد گزارش شده است.
وی گفت: سامانه بارشی تا بعد از ظهر امروز در استان فعال بوده و به صورت تدریجی از سمت غرب از میزان بارش کاسته می شود.
اشجعی افزود: فردا شاهد جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما و غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهیم شد و از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جغرافيا بارش هواشناسي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران

حمزه‌زاده گفت: کندوان پس از روستا‌های سهیلی قشم، جواهرده رامسر، پالنگان کردستان و التپه بهشهر در رده پنجم پربازدیدترین‌ها روستاها در کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار ثبت روستای کندوان در فهرست بهترین روستا‌های گردشگری جهان در سال گذشته اظهار کرد: بر همین اساس و از نیمه دوم پارسال شاهد حضور رو به افزایش گردشگران داخلی و خارجی به این روستای تاریخی هستیم.

حمزه زاده زیبایی‌ها و مناظر منحصر به فرد روستای کندوان را یکی از مزیت‌های بسیار مهم و اصلی جهانی شدن آن دانست و با بیان اینکه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برنامه‌های بسیار متنوع و مختلفی را برای آشنایی و افزایش بازدید‌ها از آن تدارک دیده است یادآور شد: استقبال از این روستا در جریان موج سوم مسافرت‌ها در تعطیلات عید فطر بسیار قابل توجه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از افزایش ۳۰ درصدی گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در ایام عید فطر خبر داد و اضافه کرد: در این ایام یک میلیون و ۹۳۲ هزار گردشگر وارد آذربایجان‌شرقی شدند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

حمزه زاده ادامه داد: در این ایام تعداد ۶۹۲ هزار و ۸۱۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که از این نظر افزایش یازده درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

وی تعداد بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی را ۴۴ هزار و ۳۲۵ نفر با رشد ۱۳ درصدی در تعطیلات عید فطر نسبت به سال گذشته اعلام و اظهار کرد: تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌ها و اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی تاثیر بسزایی در روند افزایش این بازدید‌ها داشت.

حمزه زاده با اشاره به ثبت جهانی سه کاروانسرا و ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به عنوان بهترین دهکده گردشگری جهان یادآور شد: در طول تعطیلات عید فطر امسال بازدید از این اماکن نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی گفت: به رغم افزایش ۱۵ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه در استان تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت و تعداد فوتی‌های امسال ۱۲ نفر اعلام شد که از کاهش ۲۵درصدی فوتی‌های سوانح جاده‌ای نسبت به ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته حکایت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی