Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:26:46 GMT

آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی ریشه در اعتیاد دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۹۹۴۲

آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی ریشه در اعتیاد دارد

به گزارش خبرنگار مهر حسین اردنی صبح سه شنبه در  جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: در شرایطی فعلی آسیب های اجتماعی تبدیل به یکی از دغدغه های مهم مسئولان شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: دغدغه رفع این آسیب ها زمینه ساز ایجاد اورژانس اجتماعی در ۱۵ سال پیش در کشور و حدود ۱۰ سال پیش در خراسان جنوبی شد که خدمات بسیار خوبی ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردنی ادامه داد: در بحث فعالیت های اورژانس اجتماعی از تجربیات دیگر کشورها استفاده کرده و البته آن را بومی سازی نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: در دسترس قراردادن خدمات بهزیستی به آحاد مردم، شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا، کاهش آسیب های اجتماعی مناطق آسیب زا و ارائه خدمات اجتماعی به موقع از جمله اهداف جزئی اورژانس اجتماعی است.

رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی  گفت: خشونت های خانگی، اختلافات خانوادگی حاد، کودکان آزار دیده، همسران ازار دیده، کودکان خیابانی و کار و   افراد مبتلاء به اختلال هویت جنسی از جمله گروه های هدف اورژانس اجتماعی است.

اردنی با اشاره به اینکه رتبه دوم تلفن های اورژانس اجتماعی  با موضوع همسرآزاری است، اظهار کرد:  میزان دختران و پسران فراری از منزل در بیرجند قابل ملاحظه نیست.

وی بیان کرد: در بیرجند و خراسان جنوبی کودک خیابانی به معنایی که کودک به واسطه نداشتن فضا چند ساعتی در خیابان بخوابد،وجود ندارد اما شاهد کودکان کار در بیرجند و خراسان جنوبی هستیم.

رییس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی  ادامه داد: هر کودک کاری را نمی توان از والدین  او جدا کرد چرا که این مسئله خود موجب آسیب های روحی و روانی فراوان می شود.

اردنی افزود: اما اگر سرپرست کودک کار صلاحیت نداشته باشد حسب دستور مقام قضایی شرایط جدایی او از والدین فراهم می شود.

وی با تبیین اینکه ریشه آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی اعتیاد است، یاداور شد: تنها ۱۰ نفر مبتلاء به اختلال هویت جنسی در خراسان جنوبی شناسایی شده اند.

کد خبر 4488677

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی