Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارینی ظهر سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان با حضور اعضا در دادگستری کل استان، ضمن اشاره به کاهش ۱۶ درصدی ورودی پرونده‌های قاچاق طی سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، تأکید کرد: در سال جاری نیز باوجود تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه پرونده‌های ‌مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در سال جاری ۳۹ مورد پرونده قاچاق در استان سمنان مطرح‌شده است، افزود: سیاست‌های بازدارنده از قاچاق کالا و ارز در راستای اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم همگانی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی و خدماتی و قضایی است.

معاون دادگستری سمنان بابیان اینکه برای مبارزه با ‌قاچاق کالا و ارز جزای نقدی نقش بازدارندگی کمی دارد، تأکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مسائل فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند مؤثر باشد از سوی دیگر اصلاح برخی از قوانین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم می‌تواند عامل ‌پیشگیرانه داشته باشد. ‌

دارینی بابیان اینکه در برخی از موارد قوانین مانع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه می‌شوند، ابراز داشت: لازم است برخی از ‌این قوانین رفع ابهام و اصلاح شوند.

مدیر شرکت ملی ‌پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان، منطقه شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه روزانه بیش از دو میلیون لیتر انواع فراورده‌های نفتی در استان سمنان توزیع می‌شود، گفت: در هشت‌ماهه امسال ‌ ۷۶۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های مختلف استان توزیع شده است.

سبحان رجب پور تصریح کرد: عمده ‌فرآورده های قاچاق سوخت در مبادی ورودی استان کشف می شود لیکن امیدواریم با ارائه راهکارهای پیشگیرانه ‌زمینه ورود قاچاق سوخت از بین برود از سوی دیگر اما باید گفت کاهش مصرف کارت آزاد سوخت، اطلاع رسانی، کنترل محسوس مراکز عرضه ‌و بازدید های مشترک از این مراکز می تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با قاچاق سوخت در استان باشد. ‌

کد خبر 4488676

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان سمنان قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران