Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همایش منطقه‌ای آموزش به بیمار در منطقه غرب با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت در کرمانشاه برگزار می‌شود. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

بهمن روشنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه رویکرد این همایش با موضوع خود مراقبتی بیمار در منزل است اظهار داشت: در این همایش علاوه بر حضور اساتید و فعالان عرصه پرستاری استان‌های ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه مسئولان حوزه پرستاری وزارت بهداشت نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خودمراقبتی در مددجویان و مراقبت در منزل را به عنوان رویکرد اصلی این همایش دانست و گفت: همایش برای گروه‌های پرستاران دارای امتیاز بازآموزی است و از ساعت 8 صبح تا 16 عصر روز 28 آذرماه در سالن همایش‌های بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار می‌شود.

روشنی با بیان اینکه خود مراقبتی هنری است که تمام افراد جامعه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، عنوان کرد: خودمراقبتی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول مربوط به زمانی است که فرد سالم است که در این مواقع افراد باید با آگاهی نسبت به اصول خودمراقبتی به گونه‌ای رفتار و زندگی کنند تا دچار بیماری نشوند.

روشنی با بیان اینکه بخش دوم خود مراقبتی مربوط به افرادی است که درگیر بیماری شده اند، گفت: افرادی که بیمار می‌شوند می‌توانند با رعایت اصول خودمراقبتی مانع تشدید بیماری و عوارض آن شوند، برای مثال اگر فردی دچار افزایش فشار خون است می‌تواند با خودمراقبتی مانع بروز بیماری‌های خطرناکی از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا قطب منطقه مرکزی و جنوب استان اصفهان می‌شودخراسان جنوبی| بیش از 9 میلیارد تومان به احداث بیمارستان قاین اختصاص یافتعملیات ساخت سه بیمارستان 540 تخت‌خوابی در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شودمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با برگزاری همایش آموزش به بیمار در درون سلامت ارتقا داده می‌شود، افزود: وقتی بیمار اطلاعات لازم را در مورد بیماری خود داشته باشد درمان برای وی بهتر، عوارض و هزینه کمتر می‌شود و آموزش بیمار موجب می‌شود تا بیماران عوامل تشدید کننده و بهبود دهنده را بشناسند و به آن عمل کنند، داروی خود را به موقع و به اندازه و درست مصرف کنند و از درمان‌های نادرست و توصیه‌هایی که ناشی از باورهای غلط در جامعه است پرهیز کنند.

روشنی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی برنامه آموزش به بیمار در کشور نیاز یه یک برنامه‌ریزی جامع وجود دارد بیان کرد: پرستاران در بیمارستان‌ها که با بیماران در ارتباط هستند باید از اهمیت آموزش به بیمار با خبر باشند و با مهارت‌آموزی ارتباط موثر با بیمار در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران