Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح سه شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در زمینه معتادان متجاهر باید بهزیستی آنها را در مرکز ماده ۱۶ که مراکز اجباری هستند نگهداری و اگر لازم بود مدت نگهداری را تمدید کنند .

وی افزود: طبق آیین نامه ای که رئیس قوه قضائیه تدوین کرده باید مراقبت و حمایت هایی بعد از خروج افراد انجام شود و در اینجا هم تکالیف هر دستگاه مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد با اشاره به اینکه در بحث متکدیان یا کسانی که مبادرت به کلاشی می کنند این امر جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است، گفت: اگر کسی دچار مشکل مالی بوده و فقیر است کمیته امداد وظیفه دارد از این افراد حمایت مالی و پشتیبانی انجام دهد تا مشکلات  آنها حل و فصل شود.

وی عنوان کرد: شهرداری متکلف ساماندهی متکدیان در سطح شهر است و هیچ یک از گروه هایی که دچار آسیب هستند بدون متولی نیستند. همه آسیب ها دارای متولی بوده و اعتباراتی برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است. اگر در این زمینه کاری انجام نمی شود به این  دلیل است که دستگاه ها به خوبی به وظایف خود عمل نمی کنند.

موحد تصریح کرد: اتباع بیگانه متولی خاص خودش را دارد نمی دانیم گیر کار کجا است؟ یا دستگاه ها نمی توانند مسئولیت خود را انجام بدهند یا اینکه این مسئله جدی پیگیری نمی شود.

مدیرکل دادگستری استان کرمان بیان داشت: در شورای تامین استان کرمان مصوب شد چهار مرکز ماده ۱۶ در شهرستانهای جیرفت، بم، سیرجان و رفسنجان تاسیس شود.

وی ادامه داد: مقرر شد شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه تامین اعتبار کند و بهزیستی استان اعلام آمادگی کرد که ما حاضر است این چهار مرکز را راه اندازی کند. از دیگر مصوبات شورای تامین استان کرمان راه اندازی مرکز ماده ۱۶ زنان است.

وی تصریح کرد: باید با معتادی که برای نیاز جسمانی و روانی خود تکدی گری می کند به گونه ای دیگر برخورد شود و حتما باید مرکز ماده ۱۶ به این افراد کمک کندچرا که مصادق بارز معتاد متجاهر به شمار می آیند.

موحد افزود: اگر متکدی واقعا فقیر است حتما کمیته امداد باید به این افراد کمک کند و فلسفه تشکیل کمیته امداد این است که از این نوع افراد حمایت کند تا آبروی وعزت  آنها حفظ شود و مجبور نشوند کف خیابان تکدی گری کنند.

مدیرکل دادگستری استان کرمان بیان داشت: دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و همه دستگاه ها باید به وظیفه خودعمل کنند.

وی ادامه داد: اداره کل اتباع بیگانه استانداری کرمان راجع به اتباع متکدی که اتباع بیگانه هستند باید بررسی دقیقی داشته باشد و تعداد و عوامل مرتبط را با همکاری نیروی انتظامی شناسایی کند.

موحد ابراز داشت: نیروی انتظامی باید متکدیان کلاش را شناسایی کند و برای تعیین تکلیف به دادسرا معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه مجازات حبس نه تنها برای کشور بلکه تمام دنیا مصیبت بار است، تصریح کرد: در اجرای مجازات حبس دچار  تناقض هستیم و نوع رفتار دچار مشکل است.

موحد گفت: اگر بخواهیم کسی را اجتماعی کنیم باید در جامعه این کار را انجام دهیم نه در زندان؛ متاسفانه الان این اتفاق دارد به ویژه برای جرائم خفیف رخ می دهد.

 مدیرکل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: هدف قانونگذار در مجازات جایگزین حبس محقق نشده و دستگاه های پذیرنده مکلف هستند محکومانی را که دادگاه تعیین کرده بپذیرند و حکم دادگاه را اجرا کنند.

کد خبر 4488700

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان متکدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روز‌های آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و... اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

یگانه از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتما از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلا از جابجایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولا همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصا کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

یگانه درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصا در نوار مرزی استان طی روز‌های آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتا قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو