Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:03:05 GMT

«کانون انیس النفوس» نهادی اثرگذار در مسجد طوس

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۴۰۹

«کانون انیس النفوس» نهادی اثرگذار در مسجد طوس

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درباره چشم‌انداز فعالیت‌های این کانون‌ها گفته بود «برای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افقی را در نظر گرفته‌ایم که عنوان آن چشم‌انداز ١٤١٤ است و در آن، هدف ما ایجاد موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده‌محور و مسجدپایه برای جریان‌سازی همزیستی مومنانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای سامان‌دهی به این هدف دست یافتنی و متعالی، سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد –سجا- را که به پرتال بچه‌های مسجد نیز معروف است راه‌اندازی کرد و تاکنون اکثریت کانون‌های فرهنگی هنری در این سامانه ثبت شده‌اند.

خبرنگاران ما چندی است گزارشی از فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری در نقاط مختلف کشورمان تهیه می کنند که در این نوبت «کانون فرهنگی هنری انیس النفوس» معرفی می شود.

کانون فرهنگی هنری انیس النفوس یکی از مهم ترین نهادها در مسجد مهم و اثرگذار «طوس» واقع در تهران، خیابان خراسان، نرسیده به بوستان کوثر است.

کانون فرهنگی هنری انیس النفوس از زمان تاسیسش در سال 1393 تاکنون فعالیت های خوبی در زمینه های دینی، فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی داشته است.

این کانون کوشیده است با همکاری پایگاه بسیج مسجد طوس این مسجد را به مسجدی محوری در خیابان خراسان تبدیل کرده است به طوری که باوجود واقع شدن مساجد نور، آیت الله فومنی و رضویه در این خیابان، مسجد طوس همچنان اثرگذارترین و موفق ترین مسجد در این منطقه از تهران است.

 

کانون فرهنگی هنری انیس النفوس و پایگاه بسیج مسجد طوس آنقدر موفق بوده اند که باوجود فعالیت گسترده مساجد نور، آیت الله فومنی و رضویه، این، مسجد طوس است که در روز انتخابات آرای مردم را دریافت می کند و این موضوع، در ایام انتخابات در این مسجد دیده می شود.

این کانون کتابخانه قفسه باز در شبستان مسجد طوس برپا کرده است، البته سابقه این کتابخانه طولانی تر از فعالیت کانون فرهنگی هنری انیس النفوس است با این وجود از زمان تاسیس این کانون، کتابخانه مسجد طوس سر و سامانی یافته است.

«حجت‌الاسلام سیدناصر احمدی» امام جماعت مسجد طوس درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری انیس النفوس معتقد است که از زمان تاسیس این کانون، فعالیت ها و برنامه های دینی، فرهنگی، هنری و علمی بیشتری در این مسجد برگزار می شود.

کانون فرهنگی هنری انیس النفوس با حمایت امام جماعت و اعضای هیات امنای مسجد طوس و با تعبیه قفسه جوایز در شبستان این خانه خدا، به کودکان و نوجوانان فعال جوایز ارزشمندی هدیه می دهد.

 

قفسه جوایز در مسجد طوس

سخن آخر اینکه کانون فرهنگی هنری انیس النفوس با شماره ثبت 231055 جزو کانون های فعال و موفق استان تهران است و همکاری خوبی با پایگاه مقاومت بسیج مسجد طوس دارد.

مشاهده فعالیتهای کانون فرهنگی هنری انیس النفوس همگان را امیدوار میکند تا هدفگزاری جالب و دست یافتنی دکتر ارزانی را هرچه زودتر به چشم ببینند «ما در بیانیه ماموریت خود مشخص کرده‌ایم که به کدام سمت می‌خواهیم برویم، چشم‌انداز ما سال ۱۴۱۴ خواهد بود و برای این مهم از استادان دانشگاه و مجموعه نظرات ائمه جماعات کشور استفاده کرده‌ایم و بر این اساس ان‌شاءالله در افق ۱۴۱۴ موثرترین شبکه فرهنگی هنری خانواده‌محور مسجدپایه را خواهیم شد و جریان همزیستی اجتماعی را در ایران و جهان اسلام بر پا خواهیم کرد»(نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، 12 شهریورماه 1397).

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب