Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@03:21:45 GMT

‌مهار به موقع آتش یک کارخانه در شیراز مانع فاجعه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۶۰۶

‌مهار به موقع آتش یک کارخانه در شیراز مانع فاجعه شد

خبرگزاری ایسنا: ‌آتش سوزی در یک کارخانه مواد سلولزی در بلوار ولایت با تلاش همه جانبه ۶ گروه از نیرو‌های آتش نشانی مهار و از بروز فاجعه بزرگ جلوگیری شد.

‌به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، ساعت ۱۸ دقیقه بامداد سه شنبه ۲۷ آذر وقوع حریق در یک کارخانه تولید موادسلولزی، کارتن و مقوا در شیراز آتش نشانان از ۵ ایستگاه را به محل این کارگاه کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زارع گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم در قسمت طراحی کلیشه، واقع در مرکز کارخانه تولید مواد سلولزی که از ۴ سوله سرپوشیده ۵ هزار متر مربعی تشکیل می‌شد و مملو از مواد سلولزی، کارتن و مقوا بود، آتش سوزی رخ داده و همچنین دود و شعله بسیار زیادی از پنجره‌های آن خارج می‌شد.

زارع تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با حضور در محل جریان برق و گاز کارخانه را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی، به سرعت به چند گروه تقسیم شده و از چند جهت به سوی شعله‌های آتش حمله ور شدند و با بکارگیری تجهیزات و لوله‌های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند و مانع از گسترش حریق و بروز خسارت شدند.

وی اضافه کرد: تیم جستجو هم با پشتیبانی گروه اول در میان دود و آتش به قسمت‌های مختلف کارخانه راه یافته و عملیات جستجو در سوله‌ها را در جهت خروج افراد و وجود شعله‌های پنهان شروع کردند.

فرمانده ارشد عملیات این سازمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدوم و مجروحی نداشت و نیرو‌های آتش نشانی با تلاش همه جانبه، شعله‌های آتش را پیش از سرایت آن به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.

براساس این گزارش علت بروز این آتش سوزی، هم اکنون از سوی کارشناسان علت یابی عملیات آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شیراز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب

جمشید سراجی گفت: از ساعت ۶ صبح بارش ها در این شهرستان به شکل پیوسته درحال نزول است وطبق گفته هواشناسی در ساعات آینده بارندگی شدیدتر می‌شود.

وی افزود: ازقبل بارش‌ها تمهیدات لازم مانند بررسی مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای جلوگیری از خسارت، انجام شده است.

سراجی اظهار کرد: ستاد بحران منوجان تشکیل جلسه داده و شهر را به هشت بخش تقسیم کرده و مدیران اجرایی شهرستان هرکدام مسئولیت یک بخش را برعهده دارند تا در صورت بروز مشکل مدیریت میدان با افراد مشخص باشد. 

وی تصریح کرد: ۲۵ لودر و ۴ بلدوزر نیز در مناطق روستایی شهرستان در اختیار داریم که در صورت نیاز تقاط حادثه خیز شهرستان را امدادرسانی کنند.

وی افزود: هم اکنون در منطقه رودخانه چغوکی بازدید از شرایط خاص این رودخانه در حال انجام است.

فرماندار منوجان تاکید کرد: تاکنون گزارشی از بروز خسارت نداشتیم وباران منظم و یکدستی را شاهد هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب