Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ارومیه گفت: ارتباط با خدا و احترام به پدرو مادر دواصل اساسی برای موفقیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز (26آذر) در مراسم طرح یاران فرهنگی در مدارس ارومیه گفت: قرآن و عترت دو ودیعه گرانقدر از طرف پیامبر اکرم(ص) برای مسلمانان است که هر کس به این دو متمسک شود هرگز گمراه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ارتباط با خدا و احترام به پدرو مادر دواصل اساسی بشمار می رود که عامل موفقیت در انجام این دو امر است.

 

قریشی ادامه داد: در نماز است که با خدا ارتباط برقرار می کنیم و تنها عملی که هیچگاه از انسان نباید ساقط شود نماز است.

 

وی به اهمیت احترام به پدر و مادر اشاره و تصریح کرد: همه بزرگان اگر به جایی رسیده اند با دعای خیر پدر و مادر بوده و یکی از افتخارات ما باید بوسیدن دست پدر و مادر باشد.

 

در ادامه مراسم قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان در قالب این طرح بعنوان رابط فرهنگی قرآن، عترت و نماز در مدارس انتخاب می شوند که اجرای مراسم های مذهبی از جمله نماز جماعت و پیوند مسجد و مدرسه با مسئولان مدارس همکاری می کنند.

 

وی افزود: طرح یاران فرهنگی با همکاری دارالحافظین قرآن کریم انجام می شود و از جمله اهداف این طرح استفاده از ظرفیت هم سالان با عنوان سفیران فرهنگی در مدارس است.

 

قاسمی به طرح یاد آوردن معروف در مدارس سراسر استان اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه های شاخص آموزش و پرورش در سالجاری حفظ جزء 30 قرآن کریم است که در قالب این طرح ۵۴ هزار دانش آموز استان جز سی قرآن را حفظ می کنند.

 

در پایان مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و مدیر کل آموزش و پرورش استان به ۴۰ نفر از دانش آموزان منتخب و فعال ناحیه 1 و 2 ارومیه حکم مسئولیت یاوران فرهنگی مدرسه اهدا کردند.

 

پایان پیام/567

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شب یلدا اصفهان خبرگزاری شبستان دولت آموزش و پرورش ایران شهید مفتح استان بوشهر یاران فرهنگی مدارس آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام محی الدینی در دیدار با هنرمندان به مناسبت عید نوروز گفت:نماز جمعه قرارگاه فرهنگی شهر محسوب می‌شود و هنرمندان می‌توانند رسالت خود را در ترویج این سنت الهی انجام دهند و منادیان نماز جمعه باشند. حجت الاسلام محی الدینی افزود:استفاده از ظرفیت هنرمندان در حوزه‌های مختلف مانند نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی و ... در میعادگاه نماز جمعه تاثیر خوب و مثبتی دارد. امام جمعه مهریز در این نشست بر تقویت کانون‌های مساجد که متولی آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است تاکید کرد. وی در ادامه به اتحاد و وحدت مردم شهرستان تاکید کرد و بیان داشت:مردم نگاه شهرستانی به این شهرستان با ظرفیت‌های مختلف داشته باشند.

دیگر خبرها

  • روزه باعث به وجود آمدن تقوا و پرورش روح می‌شود
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین
  • ادای احترام کادر نیروی انتظامی نیشابور به مقام شهدا همزمان با بهار قرآن و بهار طبیعت + تصاویر
  • تاثیر ارتباط روانی پایدار میان والدین و کودکان در بزرگسالی
  • تداوم موفقیت های بانک کارآفرین در سال۱۴۰۳
  • رونق تولید زیر سایه قرآن