Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- جایزه بنیاد نخبگان استان فارس با عنوان 'پروفسور حبیب فیروزآبادی' در علم شیمی به حسین ثابت سروستانی دانشجوی نخبه سروستانی رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد نخبگان فارس سه شنبه 27 آذرماه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فارس با بیان اینکه بودجه این بنیاد در کشور تنها 55 میلیارد تومان است، اظهار داشت: 30 مرکز این بنیاد در کشور وجود دارد که این بودجه برای فعالیت‌های آن ها کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیب شریف بیان کرد: از همین رو با راه‌اندازی سازمان مردم نهاد فعال در عرصه‌های پژوهشی با عنوان با عنوان مجمع خیرین نخبه پرور برخی از کمبود‌های مالی را جبران می‌کنیم.
وی یکی از دلایل تشکیل این سازمان مردم نهاد (سمن) را بورسیه کردن دانش آموزان نخبه عنوان کرد.
رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: این سمن جوایزی را با نام و عنوان پنج تن از نامداران عرصه علم در نظر گرفته است که نخستینِ‌ این جایزه‌ها در علم شیمی به نام جایزه پروفسور حبیب فیروزآبادی است.
شریف بیان کرد: این جایزه به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت های علمی و افراد صاحب نام و هم چنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان اساتید، دانشجویان و پژوهشگران، به نام افراد حقیقی و حقوقی خوش نام و دارای سابقه درخشان در زمینه های علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است.
وی ادامه داد: این جایزه متناسب با رشته تخصصی افراد، به متولدین استان فارس و یا دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های استان فارس که در یک کارگروه تخصصی واجد شرایط این جوایز شناخته شوند اعطا می شود.
رئیس بنیاد نخبگان فارس با بیان اینکه این جایزه هر سال به برترین دانشجوی دکتری شیمی آلی اهدا خواهد شد، ادامه داد: این دانشجو باید در کارگروه تعریف شده در مجمع خیران حایز بیشترین امتیاز از نظر فعالیت های علمی و آموزشی شود.
در ادامه این مراسم، لوح و تندیس نخستین جایزه پروفسور فیروزآبادی از دستان این استاد به حسین ثابت سروستانی، از اهالی شهرستان سروستان فارس اهدا ‌شد. این پژوهشگر در رشته شیمی تاکنون 15 مقاله علمی نگاشته است و 10 طرح ثبت شده دارد.
برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش در استان فارس از 24 آذرماه آغاز شده است و تا 30 آذرماه ادامه دارد.
7375/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هفته پژوهش پژوهشگر نخبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است