Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@02:12:41 GMT

بیمارستانی کامل به نام حمام

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۷۹۳

بیمارستانی کامل به نام حمام

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به فواید حمام برای بدن اشاره کرده اند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: حمام منافع زیادی برای انسان دارد، مزاج آدمی را معتدل می کند، چرک و پلیدی را برطرف می کند، رگ ها را نرم می کند، اعضای بزرگ بدن را تقویت می نماید، فضولات بدن را ناپدید و عفونت ها را نابود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود از اعتدال که به وسیله حمام نصیب بدن می شود، ظاهرا نتیجه تصرفات چهارگانه و پی در پی است که حمام در مزاج دارد، انسان وقتی وارد حمام می شود، تحت تاثیر هوای سرد و خشک است، چون وارد گرمخانه شد احساس سرما می کند، مدتی که گذشت در گرما، رطوبت واقع می شود، چون خارج شد در حالی که گرم است خشک می شود، از ترکیب این احوال یک نوع اعتدالی در مزاج به وجود می آید که سبکی و نشاط از نشانه های آن است.

این خاصیتی است که بیشتر نصیب پوست بدن می شود و اما سایر قسمت های بدن هر کدام بهره زیادی از حمام می برند که در متن به آن اشاره شده است.

نتیجه خدمت هایی که حمام به ما می کند، سلامتی و صحت مزاج است که به قیمت ارز انی به ما می رسد.

بنابراین حمام یک بیمارستان مجهز و کامل است که کشته و مرده ای بیرون نمی دهد و تمام کسالت هایی که بعد از حمام دیده می شود، در خارج از حمام بر اثر عدم مراقبت ها، سهل انگاری در غذا، لباس و شرایط کار است که گریبان ما را می گیرد.

منبع:قدس آنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این دستگاه در فضایی نزیک به ۱۸۰ مترمربع جانمایی شده است و پیشرفته ترین دستگاه سی تی اسکن شمال غرب کشور با توانایی اسکن تخصصی با سرعت و دقت بالا است.
سی تی اسکن ۱۶۰ اسلایس جدید ضمن برخورداری از توان عملیاتی سریع و دقیق، سیستم CT انتخابی برای تمام نیاز‌های تصویربرداری متخصصان دانشگاه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به برنامه‌های این معاونت گفت: ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت در بخش آموزش و پژوهش به عنوان محوری‌ترین برنامه‌های سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

بهروز رحیمی با اشاره به افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی با هزینه کرد افزون بر ۶ میلیارد تومان برای هر تخت گفت: مجموعه تخت‌های بیمارستانی دولتی و خصوصی افزون بر ۱۵۰ هزار تخت است و افزایش ۱۶ هزار تخت در ۲ سال اخیر نشان از حرکت بزرگ جهادی در این عرصه است.

 

دیگر خبرها

  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مرمت حمام خواجه نصیر در مراغه
  • ردپایی از کریم‌خان زند که نابود می‌شود / شاه پیش از فتح شیراز این‌جا حمام کرده بود (فیلم)
  • تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام