Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه گیاهان دارویی، افزایش ۱۰ برابری درآمد کشاورزان این استان را به دنبال دارد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، الیاس تاج الدینی در گردهمایی کشاورزان با شرکت دارویی هرمی‌فاربد اظهار داشت: احداث کارخانه گیاهان دارویی گچساران هم اکنون 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدوارم با تامین اعتبار لازم و برطرف کردن مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد تغییر نگرش کشاورزان و اصلاح الگوی کشت افزایش درآمد کشاورزان است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت موجود این استان در زمینه توسعه گیاهان دارویی انتظار می‌رود به این مقوله به صورت علمی توجه ویژه شود.

تاج‌الدینی توسعه گیاهان دارویی، ایجاد صنایع تبدیلی و فراهم کردن بازار محصولات تولیدی را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: برای محقق شدن این مهم برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم.

مازندران| جایگاه بین‌المللی گیاهان دارویی ایران تقویت شودانتقاد کشاورزان از بی‌توجهی جهاد کشاورزی خوزستان در کود و نهاده‌های دامیاصفهان| وزیر جهاد کشاورزی: تسهیلات کشاورزی به مناطق محروم پرداخت می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به برنامه زمان بندی شده باید کارخانه گیاهان دارویی گچساران سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که باید در دو شهرستان باشت و گچساران 400 هکتار از اراضی زیر کشت گیاهان دارویی برود.

تاج الدینی سطح زیر کشت گیاهان دارویی را 233 هکتار اعلام کرد و گفت: برای تامین خوراک مورد نیاز کارخانه گیاهان دارویی گچساران با توجه به برنامه‌های در دستور کار مشکلی نداریم.

وی ابراز کرد: در مقایسه با کشت برخی محصولات، اگر کشاورزان ما به سمت گیاهان دارویی بروند و با سیاست‌های الگوی کشت همراهی کنند در برخی مواقع تا 15 برابر درآمد آنها در هر هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ن

R41452/P1361/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی لاهوتی با اشاره به افزایش ۱۱ تا ۳۰ درصدی قیمت برخی از انواع کود‌های شیمیایی افزود: کود شیمیایی اوره ۱۹۵ هزار تومان، فسفات ساده ۳۹۵، سوپر فسفات تریپل ۷۱۵، فسفات عالی ۳۴۰، دی امینیوم ۸۰۶، پتاسیم ۷۴۰، سولفات پتاسیم ۸۱۲ و سولفات آلمینیوم ۳۵۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: ۷۰ کارگزاری بخش خصوصی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع کود شیمیایی در استان را بر عهده دارند.
۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

دیگر خبرها

  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند