Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:32:59 GMT

هزینه دیالیز بیماران استان بوشهر رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۷۹۸

هزینه دیالیز بیماران استان بوشهر رایگان است

مسئول سازمان‌های مردم نهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هزینه هر جلسه دیالیز بیماران کلیوی ۳۰۰ هزار تومان است گفت: هر بیمار دیالیزی باید هفته‌ای ۲ بار دیالیز شود که این هزینه‌ها برای بیماران در استان بوشهر رایگان است. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود عبدالهی ظهر امروز در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار بوشهر با قدردانی از ایثارگری خانواده‌هایی که با اهدا اعضای پیکر عزیزان خود سبب نجات جان بیماران می‌شوند اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با فعالیت‌های مستمر در امر فرهنگ‌سازی اهدا عضو در استان اقدام کرده است ولی باید در این مورد تمامی سازمان‌ها و مردم پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مشارکت شهرداری در امر فرهنگ‌سازی اهدا عضو بیماران مرگ مغزی تصریح کرد: موفقیت بیشتر در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا عضو بیماران مرگ مغزی، همکاری و همراهی نهادهایی چون شورا و شهرداری می‌طلبد.

مسئول سازمان‌های مردم نهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: شورا و شهرداری می‌توانند با کمک و رسیدگی به خانواده‌های مستمند اهداکننده، شرکت در مراسم ختم اهداکنندگان و تقدیم شاخه گل و یا لوح تقدیر توسط شورای شهر و اقداماتی از این دست می‌تواند در امر فرهنگ‌سازی اهدا عضو کمک شایانی کند.

عبدالهی با قدردانی از همکاری  ارگان‌ها، نهادها، افراد حقیقی و حقوقی در امر فرهنگ‌سازی اهدا عضو در استان افزود: فرهنگ‌‍سازی در این زمینه سبب احیاء زندگی افرادی که نیازی به عضو دارند می‌شود.

بوشهر| اهداء عضو بیماران مرگ مغزی در استان بوشهر به 470 بیمار زندگی دوباره بخشید بوشهر| اعضای بیمار مرگ مغزی در بوشهر اهداء شد بوشهر| اعضای 18 بیمار مرگ مغزی استان بوشهر اهداء شد

وی هزینه هر جلسه دیالیز بیماران کلیوی را 300 هزار تومان دانست و افزود: با توجه به اینکه هر بیمار دیالیزی باید هفته‌ای 2 بار دیالیز شود این هزینه‌ها برای بیماران در استان بوشهر رایگان است.

نقش شورا و شهرداری در فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو بیماران مرگ مغزی مهم است

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: شورای شهر، شهرداری و مجموعه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای اهدا عضو نقش مثمر ثمر ایفا کنند.

سید مجید حسینی با تاکید بر مشارکت شورای شهر و شهرداری در زمینه تکریم خانواده‌های اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی افزود: می‌توان با انجام کارهایی از جمله تبلیغات محیطی، اختصاص قطعه نام‌آوران برای اهداکننده عضو، نام‌گذاری یک پارک به این امر و ایجاد دیوار یادبودی در همان پارک، نام‌گذاری خیابان و یا کوچه محل سکونت خانواده این عزیزان به نام اهداکننده عضو، کشت یک نهال در پارک زمینه تکریم و اهدا عضو فراهم کرد.

همکاری شهرداری بوشهر برای فرهنگ‌سازی اهدا عضو بیماران مرگ مغزی

شهردار بندر بوشهر نیز گفت: در مورد فرهنگ‌سازی و ترویج اهدا عضو مجموعه شهرداری نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این امر خداپسندانه می‌کند.

سید نورالدین امیری افزود: انجمن اهدا عضو ایرانیان استان بوشهر درخواست‌ها و کارهایی که شهرداری در مورد فرهنگ‌سازی اهدا عضو بیماران مرگ مغزی می‌تواند انجام دهد به صورت مکتوب ارائه دهد و ما نیز قول همکاری با تمام توان را می‌دهیم.

ضرورت تشویق مردم و فرهنگ‌سازی در مورد اهدا عضو

عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: ما قدردان آن خانواده‌هایی باید باشیم که با اهدا عضو عزیزان خود سلامت را به جامعه ارمغان می‌آورند.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: شورا و شهرداری شهر بوشهر آمادگی هر گونه همکاری و همراهی برای فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا عضو را دارد.

عضو  دیگر شورای شهر بوشهر نیز با اشاره به اینکه باید به سمت تشویق مردم و فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا عضو قدم برداریم خاطر نشان کرد: به سهم خود از شهردار و زیرمجموعه آن درخواست می‌شود به صورت ویژه در خصوص فرهنگ‌سازی و تکریم خانواده ایثارگر اهداکننده عضو تمهیداتی را ارائه کنند.

کیوان هاشم‌زاده تصریح کرد: باید به‌صورت ویژه به امر ترویج اهدا عضو در استان و شهر بوشهر بپردازیم و موضوعی با این اهمیت نباید لابلای بروکراسی اداری کم‌رنگ و در برخی موارد گم شود.

انتهای پیام/ح

R41363/P1357/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد

دکتر حسن ملکی زاده در جمع خبرنگاران از اولین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال جدید خبر داد و اظهار کرد: قلب جوان عشایر دشتستانی اهدا شد. 

وی تصریح کرد: با رضایت خانواده مهربان احسان حسنی که به دنبال واژگونی موتور سیکلت دچار ضربه مغزی شده بود به چهار بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره داد.

دکتر ملکی زاده اضافه کرد: این جوان که از یکم فروردین در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده بود بعد از تأیید مرگ مغزی، توسط دکتر شفیعی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر تاج الدین فلو پیوند و همراهی دکتر شفیعی جراح قلب بوشهر و دکتر دشتیانه متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی ارگان‌های قلب کبد و هر دو کلیه برداشت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اعضای این جوان عشایر توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ بوشهر به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انتقال داده شد.

وی ضمن تشکر از خانواده ایثارگر این جوان از تلاش پرسنل بیمارستان شهید گنجی، همکاری پزشکان تأیید کننده و پزشکی قانونی، مدیریت بیمارستان بابت این کار خداپسندانه کمال تشکر کرد و افزود: تاکنون هفت مورد اهدا قلب در استان بوشهر صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: اولین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال جدید و در مجموع ۱۱۶همین اهدا عضو در استان بوشهر بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • توزیع ۱۹ هزار و ۱۱۳ تن قیر رایگان در لرستان
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • مشارکت نزدیک به ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی دراهدای خون
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست