Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اباذری فر با اعلام ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) در رشته تخصصی مهدویت، گفت: حافظان نیمی از قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز همسران طلاب از امتیازات ویژه در این آزمون برخوردار هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) در رشته تخصصی مهدویت ویژه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام‌ «اباذر عمرانی فر» با اشاره به فعال شدن سامانه پذیرش از صبح ۲۰ آذرماه گفت: ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینكه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود، تصریح کرد: امسال آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سه مقطع رسمی سطح دو، سطح سه و سطح چهار، ۲۶ بهمن ماه در مراكز استان ها برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینكه شرایط مقاطع مختلف تحصیلی در دفترچه های آزمون در سامانه پذیرش ارائه شده است، افزود: شرط پذیرش در مقطع تحصیلی سطح دو (كارشناسی) داشتن حداقل مدرك دیپلم است، همچنین افرادی كه دارای معدل بالای ۱۹ هستند و از زمان فارغ التحصیلی آنان كمتر از یك سال گذشته باشد، حافظان كل قرآن كریم، حافظان كل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون كتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شركت می‌كنند.

 

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: افرادی كه حافظ نیمی از قرآن كریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه و یا برگزیدگان المیپادهای علمی كشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

 

وی با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع تحصیلی سطح سه، ابراز كرد: در سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به سه صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی پذیرش داریم.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح كرد: امسال پذیرش مقطع سطح سه بین الملل برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام انجام می‌شود و طلاب بین الملل می‌توانند در پنج رشته تحصیلی سطح سه شامل اصول و فقه اسلامی، كلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام و روانشناسی تربیتی تحصیل كنند.

 

حجت‌الاسلام عمرانی فر با اشاره به اینكه ۱۵ گرایش تحصیلی برای سطح سه ویژه طلاب ایرانی وجود دارد، گفت: رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) شامل «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی كودك و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته كلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» است؛ همچنین امسال دو رشته جدید تربیت دینی كودكان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویكرد اسلامی برای مقطع تحصیلی سطح سه راه اندازی شده است.

 

وی بیان کرد: ۷۱ رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو با رشته های سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شناسایی شدند كه علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه كنند.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به پذیرش مقطع تحصیلی سطح چهار اشاره كرد و گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و دارای ۶ رشته تحصیلی فقه و اصول، حكمت اسلامی، كلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن (دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن) و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام است.

 

حجت‌الاسلام‌ عمرانی فر یادآور شد: علاقه مندان و متقاضیان شركت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://www.jz.ac.ir و سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه كنند.

 

وی با بیان اینكه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، تأكید كرد: فعالیت هایی كه در این مؤسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود باید به عنوان رویداد جهانی در عرصه دینی دیده شود و اصحاب رسانه می‌توانند در این عرصه ما را یاری كنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اصفهان شب چله آیین شب یلدا آتش سوزی شهید مفتح وحدت حوزه و دانشگاه حرم حضرت معصومه س همایش جامعه الزهرا س قم آغاز ثبت نام مهدویت حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال شد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • چگونه طلبه شویم؟
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی