Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:25:04 GMT

اصلاحات در کشاورزی آغاز شده اما کند است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۸۷۹

اصلاحات در کشاورزی آغاز شده اما کند است

وزیر نیرو تاکید کرد که اصلاحات در بخش کشاورزی در زمینه بهره‌وری و مصرف آب انجام شده اما سرعت آن کند است، چراکه اقلیم‌ ما دائما در حال‌ گرم‌تر شدن و کم بارش شدن بوده و جمعیت ایران نیز همواره رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان امروز در حاشیه کنفرانس دو سالانه اقتصاد آب در اتاق بازرگانی ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در وزارت نیرو از آن جهت که صرفا اتکایش به بودجه دولتی نیست و دارای منابع داخلی از محل فروش آب و برق است، درخواست داریم تا این منابع در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد که بتوانیم برنامه‌های خود را بهتر پیگری کرده و به نتیجه برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه این درخواست شنیده شده و انتظار داریم برنامه‌های ویژه‌مان را برای تابستان 98 که مدیریت اوج بار در بخش برق و تامین آب شرب است، به نتیجه برسانیم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا در سال‌های اخیر اقدامی در بخش کشاورزی برای بهبود سیاست‌های آبی، ارتقاء و بهبود بهره‌وری آب و... انجام شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در بخش کشاورزی قطعا در سال‌های اخیر، تغییر در جهت بهبود و اصلاح صورت گرفته اما مساله مورد بحث سرعت آن است؛ چراکه اقلیم با سرعت به سمت گرم‌تر شدن و کاهش بارش‌ها حرکت می‌کند. طی 50 سال گذشته، هر دهه، چهاردهم درجه سرزمین ما گرم‌تر شده است که درمجموع به دو درجه، به‌صورت متوسط می‌رسد؛ از سوی دیگر بارش‌ها کمتر شده و جمعیت ایران رو به افزایش بوده است.

در آینده مشکلی به نام بحران آب نداریم اگر...

وزیر نیرو ادامه داد: هم اکنون ظرفیت‌های بالقوه کشور بسیار زیاد است اما این‌که ما از این ظرفیت‌های بالقوه چقدر استفاده می‌کنیم و با چه سیاست‌هایی آن را به فعلیت می‌رسانیم، مساله ی دیگری است؛ مساله آب یک مساله میان‌بخشی است و نباید اجازه دهیم ساختارهای بخشی سایه سنگین‌شان را روی آن بیندازند و اگر بتوانیم در جهت به رسمیت شناختن ماهیت میان بخشی آب در بدنه دولت و بخش خصوصی حرکت کنیم، تردیدی ندارم که در آینده مشکلی به نام بحران آب نخواهیم داشت، البته این به‌معنای آن نیست که هر کسی هر جایی و هرقدر آب خواست برای او تامین شود و می‌تواند آن را در هر بخشی استفاده کند، اما اگر نظام‌مند حرکت کنیم، آب می‌تواند برای ما یک فرصت باشد؛ همانطور که پدران ما آب را مدیریت کرده‌اند، ما نیز باید بتوانیم.

اردکانیان در پاسخ به سوالی درباره آب‌شیرین‌کن‌ها و پروژه‌های تعریف شده در این زمینه اعلام کرد: در زمینه آب‌شیرین‌کن‌ها، حدود 40 پروژه در کشور فعال است و پروژه‌های دیگری هم در حال راه‌اندازی در جنوب و شمال کشور داریم؛ جزو سیاست‌های ماست که بتوانیم از منابع آب دریا، برای مصارف آب شرب، بیش‌ترین استفاده را انجام دهیم. هم‌چنین درباره آب ژرف هم که قرار شده یک مورد آن با همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به چاه سیستان معروف است، تحقیقات کامل انجام شود و بر اساس نتایج حاصله آن، تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور