Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@15:15:12 GMT

ریسک لخته شدن خون با نشستن پای تلویزیون ارتباط دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۰۵۰

ریسک لخته شدن خون با نشستن پای تلویزیون ارتباط دارد

رکنا: ریسک لخته شدن خون در نواحی مختلف بدن با نشستن طولانی مدت پای تلویزیون در ارتباط است.

تماشای طولانی مدت تلویزیون می تواند ریسک لخته شدن خون را تا دو برابر افزایش دهد.

 یافته ها نشان می دهد ریسک لخته شدن خون در عروق پا، دست، لگن و ریه ها موسوم به «ترومبوآمبولی وریدی» یا VTE با مدت زمان طولانی تماشای تلویزیون افزایش می یابد حتی اگر فرد به مقدار کافی تحرک فیزیکی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مری کاشمن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ورمونت، در این باره می گوید: «تماشای تلویزیون به خودی خود بد نیست اما معمولا با خوردن خوردنی های مضر و نشستن طولانی مدت همراه است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق ۱۵,۱۵۸ شرکت کننده میانسال (۴۵ تا ۶۴ سال) را بررسی کردند.

افرادی که غالب اوقات تلویزیون تماشا می کنند در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت تلویزیون تماشا می کنند، ۱.۷ برابر بیشتر در معرض ریسک ابتلا به لخته شدن خون قرار دارند.

افرادی که طبق توصیه های پزشکی تحرک فیزیکی دارند و اغلب اوقات تلویزیون تماشا می کنند، ۱.۸ برابر در معرض ریسک بروز لخته شدن خون قرار دارند.

به گفته کوشمن، «بهترین شیوه زندگی سالم تر می تواند این باشد یک تردمیل یا دوچرخه ثابت مقابل تلویزیون قرار داده و تلویزیون تماشا نمایید.»

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سعید با نازی دعوا کرد و از خانه رفت/ وقتی به خانه برگشت یک مرد آنجا بود! پشت پرده پرونده سیاه آقای سوپراستار از زبان بازپرس حسین پور + فیلم جزییات شرط‌ بندی و تبانی در ۲ بازی تیم ملی فوتبال ایران لو رفت هنگامی که عمویم در دادگاه خانواده فریاد زد او دختر برادرم نیست دنیا روی سرم خراب شد نیش مرگبار مار سمی مردی را در حین اقدام شیطانی با زن جوان از پای درآورد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فیلم نجات یک دختر در هنگام خودکشی توسط دانشجوی مازندرانی اخراج یک دانشجو و انفصال از خدمت یک استاد دانشگاه تهران تایید شد + جزئیات دردسر فعالیت زن فوتبالیست ایرانی در سایت شرط بندی برای شوهر لیگ برتری اش تصادف زنجیره‌ای در کرمانشاه ۳ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت+عکس استخدام اراذل و اوباش برای برخود با دستفروشان تهرانی ؟! ازدواج اجباری شهلا و پدرام با دخالت پلیس و خانواده / از گروگانگیری تا فرار به دبی انهدام باند "گرگ‌های وحشی" در حافظ تهران علت مرگ ملیکا زیبایی نژاد بازیگر شیرازی اعلام شد +عکس سقوط دلخراش پسر نوجوان از پشت بام برج 14 طبقه / مادر شاهد حادثه بود+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی تلویزیون خون ریسک شیوه ساعت عکس زن فیلم شلیک جوان جسد سرقت همدستی دستگیری خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. 

از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آنها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر (عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

منبع: خبرآنلاین

tags # عکس تاریخی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس