Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری جهاد دانشگاهی را نمونه بومی و انقلابی حوزه پژوهش، آموزش و فناوری دانست و گفت: حل چالش‌های راهبردی اساسی جامعه باید گرانیگاه تولید فناوری از پژوهش باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز برای رونمایی از ۱۰ دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی به دانشگاه علم و فرهنگ رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاری در این مراسم با اشاره به با تأکید بر این که حل چالش‌های راهبردی اساسی جامعه باید گرانیگاه تولید فناوری از پژوهش باشد، اظهار کرد: جهت‌گیری و حرکت در مسیر تولید فناوری از پژوهش با رونق شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود. حل مسایل جامعه، کانون توجه این شرکت‌ها و پژوهشگران در تولید فناوری قرار گرفته است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی را نمونه‌ای بومی و انقلابی در در حوزه آموزش و پژوهش و فناوری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک نمونه بومی و موفق دستاوردی انقلابی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری است؛ خوشبختانه باهمکاری این چندساله جهت‌گیری جهاد دانشگاهی به سمت و سویی است که از هر فناوری یک شرکت دانش‌بنیان ایجاد شود.

وی افزود: محققان توانمندی در جهاد دانشگاهی حضور دارند و مراکز ذیل این ساختار، دستاورد‌های درخور توجهی را در اعاد جهانی عرضه کرده است، به طور مثال پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از نمونه‌های موفق این حوزه توانسته است جای خود را میان برترین نمونه‌های تبدیل پژوهش به فناوری و محصول در ایران و جهان باز کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نقش تأثیرگذارجهاد دانشگاهی در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از فناوری پژوهشگران اشارره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با حمایت‌های زیرساختی مانند پرداخت هزینه پتنت، تولید فناوری و استاندارد‌ها در رشد و رونق شرکت‌های مبتنی بر فناوری پژوهشگران نقش‌آفرین باشد.

ستاری همچنین به حمایت معاونت علمی و فناوری از پژوهش تا تولید در قالب همکاری با جهاد دانشگاهی از جمله طرح‌های امروز اشاره کرد و گفت: مسیر حمایت از پژوهش‌های فناورانه ۵۰ درصدی با همکاری معاونت علمی و فناوری و جهاد دانشگاهی هم اکنون نیز فعال است و تا رسیدن فناوری به تولید برسد، حمایت می‌شود. با مشارکت هر دو طرف این حمایت صورت می‌گیرد.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان گفت: وجود یک زیست بوم مساعد و همراه با تولید از فناوری را لازمه رونق شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری است و قطعا تعامل با جهاد دانشگاهی، زمینه‌ساز توسعه پروژه‌های جدید فناور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رییس جمهور شرکت های دانش بنیان بنیاد ملی نخبگان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و واحد‌ها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.
علی داودی افزود: متقاضیان برای آگاهی از شرایط انتخاب و شرکت در این فرآیند به سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس khz.inso.gov.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم به تشویق و تقدیر از واحد‌های نمونه استاندارد در راستای رشد تولید پویا مطابق با بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی اشاره کرد و اظهار کرد:  واحد‌های نمونه استانی تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، صرفاً یک بار نمونه برداری و دو مرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرایند تولید آنها انجام می‌شود که کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود