Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی مرحله تکمیلی بندر چند منظوره شهرستان خمیر چهارشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طراحی مرحله نخست این طرح که مسیر دسترسی دریایی را تسهیل می کند، یک سازه سنگی به طول 616 متر مربع اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مرحله دوم و تکمیلی این طرح چند منظوره شامل اجرای سازه تی شکل از جمله پل دسترسی عمود برساحل از انتهای مسیر سنگی تا محل اسکله ها به طور 128 متر و عرض 30متر به صورت شمع فلزی و عرضه بتنی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: مرحله دوم این طرح همچنین شامل اجرای لایه های روسازی، احداث پل دسترسی سازه تا محل اسکله، احداث دیوار بتنی بندر و پسکرانه ای به طول یکهزار و 580متر مربع و همچنین احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی است.
به گفته عفیفی پور، مرحله دوم بندرچند منظوره بندر خمیر قرار است با اعتبار 360 میلیارد ریال در 18 ماه ساخته شود که با تکمیل این طرح زمینه اشتغال 30نفر نیز فراهم می شود.
کار مطالعاتی بندرچندمنظوره بندر خمیر از آبان ماه سال ۸۷ با اعتباری افزون2 میلیارد ریال آغاز شد و با توجه به مطالعات انجام شده و بررسی ظرفیت های موجود در منطقه اعم از معادن، جذب کالا و ظرفیت های صید، بندر چند منظوره ای که در سه زمینه صنایع معدنی ، تجاری و صیادی فعالیت نماید، طراحی شده بود.
مرحله دوم این طرح، تکمیل بخش های دریایی است که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود.
شهرستان بندرخمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و به لحاظ تجاری و صیادی از اهمیت ویژه برخوردار است.
به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به هرمزگان سفر می کند.
علی لاریجانی قرار است از شهرستان های جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرخمیر و بندرعباس بازدید کند.
همچنین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ها تعدادی از طرح ها افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.
هرمزگان هفته گذشته میزبان معاون اول رییس جمهوری و جمعی از وزیران و مسوولان ارشد کشوری نیز بود که در این سفر دو روزه تعداد قابل توجهی طرح در بخش آب و انرژی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چندین طرح مهم در بخش های صنعت و کشاورزی نیز آغاز شد.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد علي لاريجاني رييس مجلس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد