Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@04:28:21 GMT

هواپیمای ترابری لاکهید سی-141 استارلیفتر

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۵۱۹

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 هواپیمای ترابری «لاکهید سی-141 استارلیفتر / Lockheed C-141 Starlifter» اولین هواپیمای ترابری استراتژیک آمریکا با پیشرانه جت بود که می‌توانست بارهای سنگین را در فواصل طولانی حمل کند. این هواپیما در نبردهای مهمی چون جنگ ویتنام شرکت داشته است و علی‌رغم تعداد کمی که از آن تولید شد نقش بسزایی در جنگ‌های آمریکا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سری به مدت 41 سال به صورت انحصاری به آمریکا خدمت کرد و هرگز به کشور دیگری صادر نشد. از مهمترین ماموریت‌هایی که این هواپیما در آن شرکت داشته است می‌توان به ماموریت بازگرداندن اسرای جنگی آمریکایی از ویتنام اشاره کرد که در جریان ماموریت بازگشت به خانه انجام شد. ویدیو نقد و بررسی این هواپیمای بزرگ را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جنگ افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران، اظهار کرد: در هفته گذشته مجموع ۱۵۹۴۹ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۵۱۱۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۰۸۳۲ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی بیان کرد: در این مدت ۵۲۹۱۵ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۳۶۶۳ مزاحم با این مرکز بوده است.

توکلی همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۲۱۸۶ مورد حوادث ترافیکی و ۱۳۷۶۳ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است. اورژانس هوایی ۶ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فرود 4 هواپیمای پرشورهای نساجی در اهواز!
  • تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته‌ای!
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر