Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ،سان یو نویسنده ای چینی است که از سال ۲۰۰۵ نویسندگی را آغاز کزده و تاکنون ده جلد کتاب به چاپ رسانده است.  سان یو که برای شرکت در نمایشگاه کتاب کود در کاشان به ایران آمده است به دعوت تصویرگر شمالی و ساکن البرز ،حسن عامه کن به نهمین نمایشگاه کتاب البرز آمد. 

او که به طور تخصصی برای کودکان می نویسد از علاقمندی کودکان چینی در سالهای اخیر نسبت به کتاب های مصور خبرداد و گفت : این کتاب که با هنرمندی یک ایرانی “حسن عامه کن ” تصویرگری شده است تجربه بسیار عجیب و سختی بود که نتیجه بسیار خوبی داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : اتود های عامه کن بسیار با ذهنیات من نزدیک بود اما شخصیت انسانی پادشاه قصه پرنده آتشین سنخیتی نداشت و شبیه کاراکتر های چینی نبود امادر نهایت ما تصمیم گرفتیم به سلیقه او احترام گذاشته و این چهره را بپذیریم. همچنین از آنجا که هر فرهنگی برای خود افسانه ها یا پرنده هایی جادویی دارد پرنده آتشین طراحی شده توسط ایشان به ققنوس بسیار شبیه شده و علی رغم آنکه من در داستان توضیح چندانی نداده بودم با نقاشی های ایشان جان گرفت و به خوبی از رنگها استفاده کرده اند.

سان یو گفت: فرهنگ و زبان متفاوت بسیار کار را دشوار می کند اما چالش خوبی بود که نتیجه آن مورداستقبال کودکان ۳ تا ۱۲ سال قرار گرفت و در نمایشگاه شانگهای همه آن به فروش رفت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نویسنده چینی بخش جنبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، ویژه برنامه «سخن روح افزا» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای اعضا کودک و نوجوان برگزار شد.

سمیه رسول افزود: سعدی از مفاخر کشور ما است، از گنجینه‌هایی که کودکان و نوجوانان ما باید بیشتر و بهتر با او آشنا باشند و ما با طراحی برنامه «سخن روح افزا» در کانون تلاش کردیم به فراخور وسع خویش در معرفی بهتر این شاعر نامدار به نسل نو بکوشیم.

وی گفت: ۲ کتاب «بوستان» و «گلستان» سعدی تنها شعر و سخن نیست، دریایی است از حکمت و اندیشه که باید همه ما در آن غوص عمیقی داشته باشیم و شاید نوجوانان ما به واسطه راه درازی که از زندگی در پیش دارند بیشتر به آن بپردازند.

وی ادامه داد:. در این غوص ها و تفکرها چه مرواریدها درهای گران بهایی که صید نمی‌شود و به دست نمی‌آید.

زهرا جهان افروزیان، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان هدف از برنامه ریزی و اجرای این دست برنامه‌ها را؛ ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و کشف استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان و ایجاد فرصت برای شکوفایی آن، برنامه ریزی در جهت مشارکت سازنده اعضا مراکز در برنامه‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مخصوصاً در بین نوجوانان و کمک به ارتقا جایگاه تاریخ، فرهنگ، هنر و ادبیات در بین نوجوانان عنوان کرد.

از جمله بخش‌های این ویژه برنامه می‌توان به معرفی شخصیت و ادبیات سعدی شیرازی، قصه گویی از داستان‌های گلستان، حکایت خوانی، نمایش خلاق و… اشاره کرد.

کد خبر 6083588

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد