Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، انتصاب منسوبان؛ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری، تفاوت رفتار مقامات گرجستانی با آنچه در توافق لغو روادید با ایران آمده، هدف واقعی اردوغان از حمله به شمال سوریه، سفر ظریف به ژنو،نشست برنامه ریزی «بزرگداشت نهم دی ماه»، ابراز امیدواری ظریف از دست یافتن به توافق بر سر مسئله سوریه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی تاکید کرد: نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه "ما نمی توانیم" را شکست دادند. معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکهبودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده است و هر کس مرکز مطالعاتی، دانشگاهی یا کاری دارد از بودجه دولتی استفاده می کند، تصریح کرد: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند، به طوری که بودجه آنان اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که قرار نبود آنها از دولت بودجه بگیرند، هرچند اشکالی هم وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای درس خارج فقه به شرح حدیثی از پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌آله درباره‌ی «درباره تبعات اخروی ریاست» پرداختند و تاکید کردند: دنبال ریاست نرویم؛ ریاست تبعات دارد.

بزرگداشت ۹ دی

نشست هم‌افزایی و برنامه ریزی بزرگداشت نهم دی ماه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با عنوان ، برنامه ریزی روز نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را با حضور اعضای موثر در برگزاری این بزرگداشت برگزار شد.

رمضان شریف:بعضی‌ها نمی‌خواهند ۹ دی و ۱۳ آبان پررنگ شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:نیروی انقلابی اجازه فراموشی ۹ دی را نخواهد داد

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران مراسم ۹ دی تهران  خواهد بود و شعار محوری امسال «چهل سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی » است.

***

مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، اعضای اصلی دوازدهمین دوره شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را از میان ۶۲ نامزد، انتخاب کرد که اسامی ۳۵ عضو جدید شورای مرکزی به ترتیب حروف الفبا را میتوانید اینجا بخوانید.

انتصاب منسوبان؛ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری

چند روزی است که دولت روحانی باز به هدف اصلی انتقادات تبدیل شده. این بار نه به خاطر نرخ ارز و گرانی اجناس و قیمت احتمالی بنزین بلکه به خاطر داماد آقای رئیس‌جمهور. این اتفاق باز بحث داغ فامیل‌بازی یا شایسته‌سالاری را بر سر زبان‌ها انداخته است.

همچنین در حالی‌که وزارت خزانه داری آمریکا به مرکز فرماندهی برای جنگ اقتصادی علیه کشورمان تبدیل شده است، درگیری لفظی یک نماینده مجلس ایران با کارمند گمرک و ارباب رجوع، موجب کلیدخوردن استیضاح وزیر اقتصاد شد که گزارش کامل این اتفاق و اخبار و حواشی مربوط به آن را میتوانید اینجا بخوانید.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور گفت: رییس جمهور به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر می کند. اسماعیلی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صدر هیات بلند پایه‌ای از اعضای سیاسی و اقتصادی کابینه عصر چهارشنبه و برای سفری دو روزه عازم پایتخت ترکیه می‌شود.

همچنین صبح امروز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان  برای شرکت در نشست مشورتی سه‌جانبه در خصوص کمیته قانون اساسی سوریه عازم ژنو شد. این نشست امروز با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه و همچنین استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار می‌شود. وی در بدو ورود به ژنو در پاسخ به سوال خبرنگاری، از دست‌یافتن به توافقی با روسیه و ترکیه بر سر مسئله سوریه ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییترش نیز در واکنش به توییت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آن چه موشک های تهاجمی این رژیم خوانده، گفت: نتانیاهو خیلی راحت درباره موشک‌های تهاجمی خود به گزاف لاف می‌زند.

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که دوشنبه شب به تصویب رساند ایران را به آن چه نقض حقوق بشر عنوان شده، متهم کرد و این قطعنامه با ۸۴ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۷ رأی ممتنع به تصویب رسید.

همچنین نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران در ادامه گزافه‌گویی‌های مقامات این کشور بازهم مدعی شد که شورای امنیت مانع از گسترش برنامه موشکی ایران می‌شود.

سفیر کشورمان در گرجستان در یک کنفرانس خبری روابط ایران و گرجستان را قابل تقدیر توصیف کرد، اما گفت که این روابط به تازگی با مشکلاتی مواجه شده است و رفتار مقامات گرجستانی با آنچه در توافق لغو روادید با ایران آمده، متفاوت است.  سید جواد قوام شهیدی گفت که پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر ممانعت از ورود مسافران ایرانی به گرجستان لازم است که در توافق لغو روادید میان دو کشور تجدید نظر شود. وی افزود:

ضیاء ‌یلماز، کارشناس مسائل ترکیه در پاسخ به این سوال که هدف واقعی اردوغان از حمله به شمال سوریه چیست؟ اظهار کرد: اردوغان در ارتباط با موضوع سوریه سناریوهای مختلفی را پیگیری می‌کند و در چارچوب نگاه پراگماتیسم خود به دنبال امتیاز گرفتن برای نقش داشتن بیشتر در تحولات آتی سوریه است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگيري برنامه موشکی ایران بودجه 98 تركيه حزب موتلفه اسلامي حسن روحاني دولت رجب طیب اردوغان ژنو سازمان ملل متحد سامانه مدیریت بحران سوريه گرجستان محمدجواد ظريف معاون اول رييس جمهور نماینده سراوان وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیرحسین بانکی پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مقاومت سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش بودجه فرهنگی افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، با تفاهم‌نامه صورت‌گرفته بین شورای انقلاب‌ فرهنگی و سازمان برنامه‌ و بودجه پروژه‌های بزرگ و پیشنهادات بسیار خوبی گماشته شد؛ اما در نهایت پیشنهادات زمانی که به سازمان برنامه رسید، تصویب نشد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرحی ارائه داده شد که در شورای نهایی برنامه، دبیر شورای انقلاب‌فرهنگی، وزیر ارشاد به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و سه تن از اعضای حقیقی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی حضور داشته باشند تا از حوزه فرهنگ حمایت کنند؛ این طرح در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی تصویب شد و رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کردند، اما باتوجه‌به نگاه اقتصادی  برنامه‌ریزان سازمان برنامه‌ و بودجه این طرح عملیاتی نشد و از این افراد که خود بنده نیز به‌عنوان یکی از اعضای حقیقی شورای انقلاب‌فرهنگی بودم، دعوت نشد؛ لذا با توجه‌ به نگاه اقتصادی برنامه‌ریزان نمی‌توان انتظار تحول اساسی در حوزه فرهنگ را داشت. 

بانکی پور افزود: دولت به‌ منظور رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه باید به فکر اصلاح اساسی در سازمان برنامه‌ و بودجه باشد.

دیگر خبرها

  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است