Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@04:48:09 GMT

نیمی از ایرانیان کمبود ویتامین D دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۸۵۳

نیمی از ایرانیان کمبود ویتامین D دارند

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علی‌اکبر سیاری رئیس کنگره بیماری های شایع طب کودکان در چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، اظها رداشت: مکمل‌های ایرانی استاندارد هستند و لزومی به مصرف خارجی نیست. بنابراین پزشکان اطفال می‌توانند نسبت به توصیه این مکمل‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه گاهی خانواده‌ها با کیسه‌هایی پر از مکمل نزد پزشک می‌آیند، گفت: استفاده از مکمل ها باید در حد نیاز باشد چرا که مصرف بیش از حد هم می‌تواند عارضه ایجاد کند. 

رئیس چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری شایع طب کودکان با تأکید بر اینکه تجویز مکمل ایرانی به دلیل استاندارد و کیفیت خوب مناسب است،‌ گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و می‌توان این مکمل را از ۳ تا ۵ روزگی تا دوران سالمندی استفاده کرد و بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌ای را جهت ارائه مکمل ویتامین D مدنظر قرار داد و این موضوع را در میان دانش‌آموزان دختر آغار کرد. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به انجام تحقیقی توسط سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و افزود: بر اساس این تحقیق که توسط تعداد زیادی محقق و در میان ۱۲۰کشور دنیا انجام شده مشخص شده ایران پیشرفت‌های بسیار مؤثری در حوزه سلامت به ویژه در کاهش نرخ مرگ و میر زودرس و نابهنگام مادران باردار و کنترل بیماری‌های عفونی داشته است.

سیاری گفت: همچنین بر اساس گزارش دیگری در زمینه بررسی توسعه انسانی با سه شاخص امید به زندگی سالم میانگین تحصیلی، نرخ باسوادی و درآمد سالانه کشورها به سه گروه پایین، بالا و متوسط تقسیم شدند و ایران جزو گروه‌های بالا از لحاظ توسعه انسانی قرار دارد و همه این مسائل نشان می‌دهد در حوزه پیشرفت در زمینه سلامت با موفقیت‌های زیادی همراه بوده‌ایم.

منبع: مهر 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌