Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@23:58:58 GMT

تاراج آب سلسله با کاشت سیب زمینی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۸۵۶

تاراج آب سلسله با کاشت سیب زمینی

خبرگزاری برنالرستان - گروه  اقتصادی  : کاشت سیب زمینی درشهرستان سلسله ضربات سنگینی به منابع آبی این شهرستان زده است .

به راستی عملکرد مدیران درمقابله با این اقدام چه بوده است؟اقدام متولیان امر درجهت حفاظت وصیانت از این منابع آبی شهرستان سلسله چگونه بوده است؟سهم ما از اشتغال و تاراج آب شهرستان الشترچگونه است؟

در سال های اخیر کشاورزان همشهری ما زمین های خود را برای کشت سیب زمینی به افراد غیر بومی اجاره می دهند و توجیه می کنند که به نفع شان است؛ برای کوتاه مدت درست است اما برای بلند مدت کاملا به زیان آنها و شهرستان می باشد ؛چون مهمترین منبع درآمد شهرستان الشتر آب فراوان و خاک حاصل خیز آن است که آب شهرستان به قیمت ناچیز اجاره داده شده و آینده این منبع مهم حیات و کشاورزی رو به خطر است که می توان آینده تلخ و ناگوار این منبع مهم و اثرات کمبود آن را در استان های هم جوار مشاهده نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع دیگر این است که کسانی که زمین های کشاورزی شهرستان را اجاره می کنند از نیروها و کارگران غیر بومی استفاده می کنند در حالی که ما در شهرستان کم افراد بیکار نداریم که چون بیکار هستند حاضر هستند کار کنند.پس علاوه بر مسائل مربوط به آب و خاک قسمتی از منبع درآمد و شغل همشهری ها ی ما از شهرستان خارج می‌شود.

ولیکن  ما چقدر در این مسئله نقش داریم مسئولین و ما باید با تأمل بیشتر به این مسئله نگاه کنیم و همچنین کشاورزان را با این مسائل آگاه کنیم.

یاداشت: سجاد جوانمرد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال خاک درآمد زمین سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرگز سیستان وبلوچستان، مدیر بیمارستان الزهرای زاهدان دراین خصوص گفت:نیرو‌های متخصص و کادردرمان در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان حس شنوایی رو به کودکان ناشنواهدیه می‌دهندوحالا این کودکان ناشنواحالا باکاشت حلزون شنوایی دنیای جدیدی از اصوات وارتباطات رو تجربه میکنند.
خورسندی افزود:باراه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در این بیمارستان از سال ۹۸تاکنون ۱۰۷کودک ناشنپا، شنوایی خود را بدست آورده اند.
وی درادامه گفت:مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگیست.
گفتنیست در حال حاضر ۸۰۰ کودک ناشنوای دیگر دراستان شناسایی شده که ۳۰۰نفر انان در نوبت کاشت حلزون در دراین مرکزقرار دارند.

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • بازگشت به دنیای صدا
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود