Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:20:12 GMT

موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۸۶۰

موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا در سخنرانی آغازین خود گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته را نابود کنیم، به‌ویژه وقتی به دلایل سیاسی حاصل شده باشد، بلکه باید با صبوری و اشتیاق بر اساس آن (دستاورد) ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی ادامه داد: من بر این باورم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما برعکس، ما عملگرا و واقع بین هستیم.

وی تصریح کرد: من معتقدم که ما خودمان زخم جنگ و نابودی را روی پوستمان حس کرده‌ایم و به همین دلیل است که می‌دانیم در شرایط دشوار عملگرایانه‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که سرسختانه به تلاش ادامه دهیم تا به بلند پروازانه‌ترین اهداف دست یابیم. امروز این هدف، جهانی عاری از سلاح هسته‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: می‌دانم که این کار ممکن به نظر نمی‌آید و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد اما توافق هسته‌ای با ایران نیز غیرممکن به نظر می‌آمد.

موگرینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت‌تر خواهد بود نه راحت‌تر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول در جنبش حماس گزارش داد که نشست امروز در قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه، به پایان رسید.

این مسئول حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر به پایان رسید و هیئت حماس برای تکمیل مشورت‌ها عازم دوحه می‌شود.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که دقایقی قبل، مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیئت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا